KAAN ZENGİNLİ

A segmentinin iddialı oyuncularından Picanto, bu haftaki test konuğumuz oldu. Dış tasarımından başlarsak; Kia’nın büyük beğeni toplayan ve kaplan burnu olarak adlandırılan ön ızgara tasarımı, Picanto’da da yerini almış. Büyük farlar ve tamponun içine gömülmüş havalandırma ızgarası dışarıdan bakıldığında şık bir görüntü veriyor. Akıcı ve keskin hatlara sahip olan Picanto, bu tasarım diliyle rakiplerinden bir adım öne çıkıyor.

Arka ve ön tamponların geniş tutulması, bu otomobili olduğundan daha büyük gösteriyor. Ancak en donanımlı paketinde bile LED far bulunmadığını belirtmeliyim. Artık yeni jenerasyon tüm otomobillerde LED teknolojisi kullanıldığı düşünülürse, Picanto’nun bu tarafta eksik kaldığı aşikâr… A segmenti otomobillerin geniş olmadığı algısı yeni Picanto’da yıkılıyor. İç tarafta bizi oldukça geniş ve refah bir alan karşılıyor. Yaşam alanında yine kendisinden beklenmeyecek kadar çok eşya kullanım alanı bulunuyor.

TRAFİKTE 7.2 LİTRE TÜKETTİ

Picanto, 1.0 motoru, tam otomatik şanzımanı, 1028 kg net ağırlığıyla şehir içinde yeterince kıvrak, pratik bir araç. 67 beygir güç ve 98 Nm tork üretiyor. Bu motora 5 ileri AMT otomatikleştirilmiş manuel şanzıman eşlik ediyor. Dik rampalarda dahi tam otomatik şanzıman ve yokuş kalkış desteği birleşimi, adeta milim kaydırmadan kalkış yapmanıza imkân sağlıyor. Yakıt tüketimine gelirsek, kullanıcısını çok fazla üzmeyecek değerlere sahip. Trafiğin yoğun olduğu zamanlarda ortalama 7.2 litre tüketim oranlarını gördüm, ancak açık yollarda kullanıldığında bu rakam 4.8 litreye kadar düştü. Şanzıman ile iyi bir ikili oluşturan 1.25 litrelik motor, hem performans hem de yakıt tüketimi tarafında sizi iyi hissettirecek seviyede. Özetle motorun küçük olması sizi yanıltmasın, gayet iyi bir performansı bulunuyor.

KALİTELİ MALZEME KULLANILMIŞ

Picanto'nun iç mekânındaki bazı detaylar, sizi A segmenti bir şehir otomobilinden çok, üst sınıf bir otomobildeymişsiniz hissine kapılmanıza neden olabiliyor. Örneğin deri kaplı direksiyon simidi, A segmentinde bir ilk olan ileri-geri hareket ettirilebilen saklama gözlü kolçak, piano black kaplamalar ve krom detaylar, 6 hoparlör, far sensörü, otomatik camlar, elektrikli dikiz aynaları, hareket halinde kilitlenen kapılar gibi birçok özelliği bulunuyor. Bunlar A segmenti bir otomobilde lüks sayılabilecek detaylar olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca birçok B ve C segmentinde dahi olmayan çift açılı (kör nokta) sürücü dikiz aynası da Picanto'da kendine yer edinmiş. Ayrıca üst segmentlerde göremediğimiz Acil durum lastiği de Picanto'nun 255 litre bagaj hacminde yerini almış durumda.

Picanto, tüm bunları küçük gövdesinde barındırırken arka koltuk yolcuları için de boyutuna göre oldukça ferah ve konforlu bir yaşam alanı ayırmayı başarmış. Açıkçası Picanto’nun yol tutuşu pek güven vermiyor. Ancak A segmenti bir otomobilden bu tür bir beklenti içinde olmak yersiz sayılabilir. Çok yüksek hızlarla viraja girildiğinde arka tarafı savuruyor. Lastiklerin yere basan kısmı yeterince geniş değil. Güvenlik testlerinden tam puan alsa dahi, Picanto segmentindeki otomobiller ile şehir içinde ve dikkatli kullanıma daha uygun. Yeni otomobile başlayacaklar için oldukça ideal bir seçim denebilir.

Sivas Kangal köpekler, yurtdışında lüks otomobil fiyatına alıcı buluyor Sivas Kangal köpekler, yurtdışında lüks otomobil fiyatına alıcı buluyor Yurtdışından talep yağan Sivas’ın dünyaca ünlü Kangal köpekleri fiyatlarıyla dudak uçuklatıyor.

Filmleri aratmayacak olay: Otomobilini satmak isterken başına gelmeyen kalmadı Filmleri aratmayacak olay: Otomobilini satmak isterken başına gelmeyen kalmadı Sancaktepe’de 5 bin lira kaparo ve 40 bin liralık çek karşılığı aracını satan vatandaş çekin sahte olduğunu öğrenirken dolandırıcıların 5 bin lirayı geri vermezse 'aracını yakarız' tehdidiyle aldığı parayı da geri veren vatandaş araca gelen trafik cezalarını da ödemek zorunda kaldı.