Kaan ZENGİNLİ

Teknolojinin gelişim ile birlikte fosil yakıtlı otomobillerin yerini elektrikli ve hibrit motorlu araçlar almaya başladı. Ancak günümüzde hibrit teknolojisi; uzun şarj süresi, yeterli şarj istasyonunun bulunamaması ve kısa menzil gibi sorunların çözülmemesi nedeniyle elektrikli otomobillere göre çok daha fazla avantaj sunuyor. Biz de bu hafta bu soru işaretlerine çözüm bulmak adına Toyota’nın SUV segmentindeki güçlü oyuncusu ‘Hibrit RAV4’ü deneyimledik.

Tamamen yenilenen RAV4, tasarım dili olarak köşeli hatlara sahip. Bir önceki nesline göre boyutsal olarak daha büyüyen model, agresif ve sportif bir görünüme kavuşmuş. Amerikan SUV’larını andıran yeni tasarım, markanın yeni yüzünü gösteriyor. Dev ızgara ve büyük farlar, uzun ve yüksek motor kaputuyla heybetli ve kaslı bir görünüm vadediyor. Arkadan da oldukça iddialı bir tasarıma sahip olan otomobil, geniş camlara ve yüksek omuz çizgisine sahip. Safkan arazi araçlarını andıran kapı kolları, çift renkli kokpit, dik konumlu orta konsol ve yüksek oturma pozisyonu son derece ilgi çekici bir iç mekân ortaya çıkarmış.

KALİTELİ İÇ MEKÂN 

Bir aile otomobili olarak lanse edilen RAV4’ün 580 litrelik geniş bir bagaj hacmi bulunuyor. Buraya 3 büyük valiz sığıyor diyebiliriz. Ancak otomatik arka bagajın 12 saniyede kapandığını (kısmen yavaş) belirtmeliyiz… Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi oldukça geniş. İç hacmi, bir önceki nesline göre geliştirilen yeni RAV4, içeri de refah bir yaşam alanı sunuyor. Ayrıca komple açılan cam tavan, bu duruma ayrıca destek sağlıyor. Ön konsol Toyota’nın yeni iç tasarım diline sahip. Hız göstergelerin yer aldığı bölümde hayalet ekran mevcut. Ayrıca multimedya ekranı da geniş tutulmuş. Ancak daha ergonomik ya da ince bir yapıya sahip olabilirdi. Multimedya üzerinden elektrik sürüş modları, yakıt tüketim değerlerini ve otomobilin tüm teknolojik özelliklerini yönetebiliyorsunuz. Ayrıca içeride kullanılan yumuşak plastik, havalandırma menfezlerinin bütünlüğü, deri ve elektrikli sürücü koltuğu, yine koltuklarda bulunan çift kademeli ısıtma özelliği lüks görünümü tamamlayan detaylar olarak öne çıkıyor. Ayrıca en üst donanım seviyesinde sunulan JBL ses sistemi de gayet iyi ses veriyor. 

0-100 KM, 8,1 SANİYE

Yeni RAV’4; 2,5 litre motor, 4 silindir ve 4x4 çekiş sistemine sahip. Normal şartlarda 178 beygirlik bir güç üreten RAV4, 2 elektrikli motorun desteği ile bu rakamı 222 beygire yükseltiyor. Ancak bu rakamlar sizi yanıltmasın, 221 Nm’e tork değerine sahip olan bu otomobil, çok fazla performans isteyenleri tatmin etmeyebilir. Biz test sürüşümüzde bir SUV için yeterli olduğunu düşündük. Gaz tepkimeleri de gayet yerinde. Bu performansı daha iyi anlamamız için 0-100 kilometre hıza 8,1 saniyede ulaştığını söylememiz doğru olur. 

DIŞARIDAN ŞARJ SIKINTISI YOK

RAV4, bir Plug-in hibrit otomobil değil, yani dışarıdan şarj edilmiyor. Bu büyük bir avantaj… Sistem, tekerleklerdeki kinetik enerjiyi, elektrik motorunun şarjı için kullanıyor. 50 km hıza kadar elektrik motorunu kullanan RAV4, trafiğin yoğun olduğu durumlarda ciddi yakıt avantajı sağlıyor. Normal sürüşte de elektrik motorları yakıt tüketimine destek oluyor. Kısacası 2,5 litre, 1,7 ton ağırlığa sahip bir otomobilin ortalama sürüşte 5,1 litre yakıt harcaması büyük başarı. 2,5 litre olması ve yüksek ÖTV dilimine girmesi nedeniyle RAV4’ün fiyatı rakiplerine göre daha yüksek. Ancak ‘performans-yakıt-fiyat’ dengesini düşündüğümüzde tercih size kalıyor… 

Yeni Elentra'da sportif görünüm, konforlu sürüş Yeni Elentra'da sportif görünüm, konforlu sürüş Yeni Elantra, geleceğe dönük tasarım dili ile trafikte oldukça dikkat çekiyor. 1.6 litre benzinli tek motor seçeneği ile ülkemize gelen otomobil, tamamen konfor odaklı üretilmiş. Süspansiyon ve izolasyon tarafında oldukça başarılı olan Elantra, kendi segmentinde rekabeti daha da kızıştıracak gibi duruyor.

Kemerleri bağlayın kalkışa geçiyoruz Kemerleri bağlayın kalkışa geçiyoruz Mercedes EQC hızlı şarj ile 50 dakikada doluyor. Ortalama kullanımda 250 kilometre menzili var. Ayrıca 408 beygir ve 750 Nm tork sınırları zorluyor. Uçak kalkışlarında insan vücuduna 1,1 oranında G kuvveti uygulanıyor. Mercedes EQC ise 0-100 km hıza ulaşırken, 0,90 G kuvveti hissettiriyor.