Sabah Gazetesi’nden Hazal Ateş’in haberine göre, Türkiye dünyadaki sayılı ülkeler arasına girmeye hazırlanıyor. Enerji fiyatlarının artmasının ardından üreticiler toryumla çalışan yerli nükleer santral çalışmalarına hız verdi. Üretilen enerjinin yerli otomobil Togg’un yanı sıra askeri üstlerin enerji ve ısınma ihtiyaçlarında kullanılacağı belirtiliyor. 

TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu üyesi ve Ankara Sanayi Odası Başkanı Nurettin Özdebir, toryumla çalışan milli nükleer santral projesine ilişkin bilgi vererek, santralin konsept tasarımının tamamlandığını söyledi. Özdebir, “Türkiye'nin geleceğini kurtaracak bir proje. Bu sene 100 milyar dolar civarında enerjiye para harcayacağız. Bu teknolojiyle yalnızca elektrik değil hidrojen ve amonyak da üretebiliyoruz. Amonyağı da gemilerden başlayarak bütün içten yanmalı motorlarda kullanabiliyorsunuz. Küçük bir operasyonla arabaları da hidrojenle çalıştırabiliyorsunuz” dedi.

SUYA İHTİYACI YOK: NÜKLEER SANTRAL HER YERE KURULABİLECEK

ASO Başkanı Özdebir, Türkiye'nin 100 bin MW kurulu gücü olduğunu belirterek, “Bunun 50 bini baz enerji sayılabilecek santraller. Yani büyük barajlar ve termik santraller, diğerleri GES'ler, ufak barajlar ve kanal tipi regülatörler. Geçen yıl barajlardan doğru düzgün enerji üretemedik, açığı doğalgaz ile kapatmak zorunda kaldık. Türkiye'nin hala daha enerji açığı var” şeklinde değerlendirmede bulundu. 

Devamında ise şu şekilde ekleme yaptı: “İkincisi TOGG üretime başlıyor. İlk yıl 1000 tane üretecekler daha sonrasında 20-25 bine kadar çıkacak. 1 arabanın bir tek şarjı 70, 1000 araba 70 bin kilowatt. Ayda 3 sefer şarj edersen 210 bin kilowatt saat ediyor. Sadece TOGG için büyük bir termik santrali oraya tahsis etmeniz gerekiyor. Önümüzdeki dönemde elektrikli arabaları arttırdığımızda Türkiye'nin kurulu gücü ve şebekesi bu işe yetmeyecek.

Bizim önerdiğimiz nükleer santrali suya ihtiyaç olmadığı için her yere kurabiliyorsunuz. Akkuya'daki gibi değil. Şu anda bu santral tipinden dünya da çalışan santral yok. Bu uranyumla da çalışıyor, nükleer santrallerin atık yakıtlarıyla da çalışıyor. Dünyanın birçok ülkesi bunu geliştirmek için büyük bütçeler harcıyor. Finansman işini ayarlarsak üç yıl içinde prototipi tamamlayabiliriz."

Togg CEO'su Karakaş'tan ipucu: Yerli otomobilden önce 'dijital bir ürün' hizmete sunulacak Togg CEO'su Karakaş'tan ipucu: Yerli otomobilden önce 'dijital bir ürün' hizmete sunulacak Başından beri bir otomobilden fazlasını yapmak üzere yola çıktıklarını belirten Togg CEO'su Gürcan Karakaş, yerli otomobile dair önemli açıklamalarda bulundu. Togg'u ana faaliyet alanı 'mobilite' olan bir teknoloji şirketi olarak konumladıklarını belirten Karakaş, "Bu konuda bilgi vermek için henüz erken ama ilk akıllı cihazımız C segmenti SUV'u pazara sunmadan önce mobil olarak hizmet verecek bir dijital ürün için çalıştığımızın ipucunu verebilirim" dedi.

Yerli otomobilde sona gelindi: TOGG yeni personeller alıyor Yerli otomobilde sona gelindi: TOGG yeni personeller alıyor Yerli otomobilin üretimi için harekete geçen TOGG, yeni personellere ihtiyaç duyuyor. Bir süre önce yayınlanan ilanlara son bir gün içerisinde yenileri eklendi ve ilan sayısı 43'e yükseldi.