Instagram kahve kokuyor!

Instagram kahve kokuyor!

YAŞAM Haberleri

İstanbul'daki 3 kahve dükkânı, 'Instagram etkisi' ile büyümeye devam ediyor.

Dışarıda yemek için gideceğimiz mekanlara, tatil yapacağımız yerlere karar verirken, 'Instagram etkisi'nden rahatlıkla bahsedebiliriz artık. En popüler fotoğraf uygulaması Instagram, tercih süreçlerimizin tam merkezinde. İşletmelerin yükselmesi ya da piyasada tutunabilmesi açısından müşterilerin paylaşımları kritik önemde. Bu etkiyi en çok hisseden ve fotoğraflı paylaşımın gücüyle işlerini en çok büyütenler belki de butik kahveciler… Estetik detayların hakim olduğu bir fotoğrafa "Süper bir kahve içtim. Bu arada müzik de çok güzeldi." notu düşülmüşse ne kadar kayıtsız kalabiliriz ki? İşte sosyal medyada isimleri hızla yayılan 3 kahve dükkânı…
Petra'dan Kaan Bergsen anlatıyor…
"Sosyal medyadaki hızlı paylaşımlar bizim gibi küçük markalar için çok önemli. Bloglar her ne kadar etkileyici, bilgilendirici olsa da bir fotoğraf ile anlatmak istediğiniz şeyleri çok hızlı aktarabiliyorsunuz. Kullandığımız enstalasyonlar da sosyal medyada kullanım için iyi birer konu oldu. Bir kahve dükkanında mutlaka jazz çalınması gerektiğine inanmıyoruz. Çarşamba sabahlarını hiphop dinleyerek geçiriyoruz! Listemizin ilk şarkısı: "Left my wallet in El Segundo" - A Tribe Called Quest."

nbsp;Instagram kahve kokuyor!
Gayrettepe'deki Petra Roasting Co. alışılmışın dışındaki dükkânıyla dikkat çekiyor.
nbsp;Instagram kahve kokuyor!
MOC (Ministry of Coffee) Nişantaşı'nda.

MOC'dan Deniz Yıldız Düzgün anlatıyor…
"Foursquare kullanıyorum, arkadaşlarımın nerede check-in yaptıklarını merak ediyorum. Ancak müşterilerden gözlemlediğim kadarıyla en çok etkili olan sosyal medya aracı Instagram. nbsp;Dükkânımızın duvarında Sydney ve İstanbul'u temsil eden bir çizim var. Ayrıca kahvelerin hazırlandığı bölüm özel olarak tasarlandı. Paylaşımlarda bunların ilgi çektiğini görüyoruz. Kitaplar ise herkesin okuması için. Yukarı katta otursunlar, okusunlar, sohbet etsinler, dinlensinler."
nbsp;Instagram kahve kokuyor!
Kronotrop, Cihangir'de.

KEŞFETMEK İÇİN
Müşteri paylaşımları daha etkili oluyor


"Sosyal medyada sadece dekoratif özellikler konuşulursa üzülürüz çünkü biz buraya iyi kahve için gelinsin istiyoruz"

Kronotrop'tan Gizem Yavuz anlatıyor...
"Instagram'da Kronotrop fotoğraflarına bakınca; kurumsal paylaşımlarımızdan daha fazla etkiyi, başka kullanıcıların paylaşımlarında görüyorum. Yorumlarla birlikte çok daha etkili oluyor bireysel paylaşımlar. Dergilerin durduğu kısım; insanların standı inceleyip, daha sonra geri çekilip fotoğrafını çektikleri bir nokta. Dekorasyon yapılırken, Pinterest'teki kafe fikirlerinden de faydalanıldı.
Ama sosyal medyada sadece dekoratif özellikler konuşulursa üzülürüz çünkü biz buraya iyi kahve için gelinsin istiyoruz hep. Butik bir kahveciye gidildiği zaman iyi kahve içilebileceği ve oranın bu işi severek yaptığı biliniyordur. Zincir restoranlar, kafeteryalardan insanlar sıkıldı. Sosyal medya paylaşımları da tabii ki bu konuda çok önemli. Örneğin, bir yerin fotoğrafını arkadaşım överek paylaşınca ben de diğer arkadaşlarıma önerebiliyorum. Tecrübeyi paylaşıyorum. Üstelik daha iyisini, daha yerelini keşfetme isteği de oluşturuyor. Kronotrop'ta jazz ile başlıyoruz güne, son zamanlarda. Akşama doğru biraz daha indie-pop'a dönüyor. Bu aralar favori şarkımız, Donald Byrd – "Love Has Come Around".

Kadir Sönmez / TÜRKİYE GAZETESİ
@kdsonmez
kadir.sonmez@tg.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...