Çözüm odaklı görüşülse daha iyi olur

A -
A +
"Sayın Feridun Ağabey, köşenizde 'mağduriyetimden MNG Kargo’nun haberi var mı?' başlıklı yazımı yayınlamanız üzerine MNG Kargo Gaziantep Bölge Müdürlüğü’nden cevap geldi nihayet. Ama gelen yazıda ürün bedeli talebim reddedildi. Gerekçe olarak da fatura adresi ile ürün teslim adresinin farklı olduğundan ödeme talebimin yapılamayacağı bildiriliyordu. Size soruyorum, siz oğlunuzun yeni açtığı bir dükkân için fırın istiyorsunuz. Ürün faturası oğlunuzun iş yeri adresi ve adına ürün teslimatı sizin adresinize olması, hasarlı gelen ürün bedelinin ödenmesine mani mi? Aynı ürünü 'MNG Kargo Şire Şubesi teslimatı' diye talep etseydim ve yine ürün hasarlı olsaydı MNG Kargo 'teslim adresini neden Şire Şubesi olarak verdiniz?' diye talebimi yine reddedecek miydi? Feridun Ağabey MNG Kargoyu kimseye şikâyet etmedim. Biraz daha bekleyeceğim ve tüketici haklarına şikâyet edeceğim” diyen Malatya’dan H. Şentürk isimli değerli okuyucumuz, MNG Kargo gazetemizde yayınlanan yazı üzerine konuyla ilgilenmiş. Kendilerine teşekkür ediyoruz. Anlaşıldığı gibi söz konusu hasar tazmini, fatura ile ürün teslim edilen yer arasında fark olması sebebiyle sorun oluyor. Bu sorunu hukuki boyuta taşıyabilirsiniz elbette ama bizce firma ile Şire Şubesi aracılığıyla veya doğrudan Genel Müdürlüğe çözüm odaklı bir yaklaşımla iletebilir ve sebebini izah edebilirseniz daha olumlu sonuç alınabilecek gibi gözüküyor. Sorun çözüldüğünde haberimiz olursa biz de buradan MNG yetkililerine, müşterisine gösterdiği pozitif yaklaşım dolayısıyla yürekten teşekkür ederiz. (F.A.)
 
 
Biraz da biz taksicileri düşünsünler
 
Feridun Ağabey, bir taksi esnafıyım. Bize 2,5 kilometreye kadar olan mesafeyi 8 lira 75 kuruşa indi-bindi getirildi. Ama bunun için bizlere yeniden taksimetre ayarı değiştirme zorunluluğu da getirildi. İşte bu duruma kahroluyorum. Niye dersen, biz ayar yapmak için vereceğimiz taksimetre ayar parasına mı yanalım? Taksimetre ayarı yaptırmak için işimizi gücümüzü bırakıp ayar kuyruğunda geçen vaktimize mi yanalım, neye yanalım? Bu değişik uygulamayla biz zaten ciddi bir para kazanmıyoruz. Sağ olsunlar bize dört ay önce % 2.5 bir zam verdiler. Kaldı ki taksici esnafı beş yılda toplam % 12 zam aldı. Ama toplayın o zamandan bu zamana akaryakıta % 30 gibi bir zam geldi. Trafik yoğunluğu ayrı bir dert ki herkes biliyor. Diyorum ki biraz da biz taksici esnafını düşünerek bir ayar yapılsa. Saygılar...
           Bir taksi esnafı-İstanbul
 
 
Komisyon artmış biz yemek yiyemedik!
 
Ağabey çalıştığımız firma bize yemek kartı veriyor. Biz de onunla gıda firmalarından geçerli olan yerlerde gidip yemeğimizi yiyoruz. Geçen her zaman gittiğimiz ve biletimizle yemek yediğimiz yer artık geçmediğini söyledi. “Niye?” diye sorduk. Aldıkları komisyonu artırmışlar. Firma da haklı olarak "ben zaten kâr edemiyorum. Bir de komisyonu artırdılar. Üstelik bir de bir ay sonra ödeme yapıyorlar, korutmuyor” dedi. Şoke olduk. Üstümüzde de paramız yoktu. Üç arkadaş o utançla bir başka yere de gidip şansımızı deneyemedik. O gün yemek yiyemedik. Şimdi "sizde yemek bileti geçiyor mu" diye sora sora mı gideceğiz mağazalara? Bu konuda yetkililerin bir orta yol bulmaları mümkün değil mi? Bilet firmaları ile gıda firmaları arasındaki bu sıkıntı yüzünden biz yemek yiyemeyecek miyiz ağabey? Bula bula bu iş biz çalışanları mı buldu?
        Şükran Mihralı-Ankara
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.