İZSU Genel Müdürlüğü’nün aldığı su sayacı kararı

A -
A +
Feridun Ağabey, İzmir’de yaşayan ve yıllardır gazetenizin okuyucusu bir esnaf olarak Ticaret ve Sanayi Bakanlığı İzmir ve Ankara İl Müdürlüklerine yazmış olup birkaç esnaf arkadaşla imzalı kaşeli olarak gönderdiğimiz dilekçemizi okumanızı istiyoruz:
Su sayaçları satışı 25 yıldır firmalara dağıtılıyor firmalar da yeni ev alan tüketicilere satıyordu. Bu sadeye altıya yakın su sayacı üreten imalatçı fabrika doğdu. Her birinde 200-300 kişi çalışıyor ekmek yiyor. Bu fabrikalarda üretilen su sayaçları binlerce esnaf tarafından tüketicilere verilmekte ve esnaf da bir nebze olsun nefes almaktaydı. İzmir büyükşehir belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü bir karar ile 25 yıldır devam eden bu uygulamayı hiçbir nedene dayanmadan Nisan 2017 veya Mayıs 2017’de yasaklanacağını bildirdi. Yani İZSU Genel Müdürlüğü ihale yoluyla senede bir veya iki senede bir su sayaçlarını bir fabrikadan alacağını bildirdi. Su sayaçlarının esnaf tarafından satışına da tamamen yasak getiriliyor. Bu uygulama devamlı üretim olmayacağı için 6 fabrikadan 5’inin kapısına kilit vurulmasını doğuracaktır. Her bir fabrikada çalışan 200-300 kişinin işine son verilecektir, tekel oluşacaktır. Başta Sayın Cumhurbaşkanımız olmak üzere hükûmet yetkililerimiz istihdamı ve üretimi arttıracak tedbirler ararken bu kurumun hiçbir gerekçeye dayanmadan bir fabrikadan sayaç alma ve diğerlerini işsiz bırakma gibi bir uygulamaya gitmesi manidar değil midir? 25 yıldır sorunsuz süregelen bu uygulamanın devam etmesi biz esnafların mağdur olmaması için gereğinin yapılmasını arz ederiz. Saygılarımızla...
            Bornova Elektrik/Gazi Kardeşler Yapı ve İnşaat/Akın Elektrik/Sıhhi Tesisat İnşaat Malzemeleri/Pınar Ticaret
 
 
 
Kurum, müşteriye istediğinde niçin belge vermiyor?
 
Feridun Ağabey, avukat tarafından arandığımda kullanmadığım telefon hattının ödenmeyen birkaç faturasından dolayı adli takibe düştüğümü öğrendim. Cep telefonu alırken verilen ve kullanmadığım bir numaraydı. Avukatın yönlendirmesiyle gidip bir Turkcell İletişim Merkezinde borcunu ödedim. Avukat arkadaşı da aradım. Borcun kalmadığını söyledi ve teşekkür etti. Ama asıl mesele bundan sonra başladı. Ben bu borcun ödendiğini ve bu hat ile ilgili bende alacak kalmadığını gösterir bir belgeyi nasıl alacağımı sordum. Avukat, ödeme yaptığım merkezden alınabileceğini söyledi. O merkez ise böyle bir belge verilmediğini söyledi. Oysa Turkcell gibi bir kurum, borcundan dolayı icraya verdiği ve icra haberini yazılı ve dijital ortamda müşterisine gönderdiği hâlde, aynı Turkcell borcunu ödeyen müşterisine niçin borcunu ödediğine ve alacağı kalmadığına dair yazılı bir belge veya dijital bir bilgi vermiyordu? Niçin 532’li aranan merkezlerde, müşteri temsilcileri müşteriye sözlü olarak “borcunuz ödenmiş gözüküyor” demekle yetiniyordu? İsteyen müşteriye bir “belge” niçin verilmiyordu?
Ama ben derdimi TİM merkezindeki değerli insanlara anlatamadığım gibi onların gözünde “ne istediğini bilmeyen, ukala biri” gibi değerlendirilmiş oldum. Özetle sorum şu: Müşteriye istediği zaman kendini ispat edebileceği böyle bir belge kurum tarafından niçin verilmiyor? Ya da belge veriliyorsa bu belgeyi nereye müracaat ederek alabiliyorum? Saygılarımla...
             Rumuz: “Üzgün Müşteri”-İstanbul
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.