En hakiki mürşit: Popülarite!

A -
A +
Okuduğum ve gülümsememe sebep olan bir haberi paylaşmak istiyorum sizlerle. Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg'in kurduğu bir kulüpte önerdiği bir kitap, tüm kitap sitelerinde 24 saat içinde yok satmış. Okudum ve gülümsedim...
Ne gam... Haberin devamında Zuckerberg bu seneki çılgınlığını da açıklıyordu(!): "2 haftada 1 kitap bitirmek!" Ne büyük başarı, ne eşsiz bir çılgınlık...
Tere tereciden alınırmış eskiden, ta ki tereciye tere satmayı anlatan deyimimiz peyda oluncaya dek. Herkes yerini bilirmiş, altının değeri konusunda ancak sarraf olan ağzını açabilirmiş. Sarraf olmadan altını atıp tutsa da birisi, teveccüh etmezmiş kimseler. Şimdi bakıyorum da, kim sorar sarraftan, kim sayar tereciyi. Günümüzde söze itibar edilmesi için en önemli kriter sesin çok çıkması olmuş. Ne kadar gür ses, o kadar yanılmaz gerçek.
Mesele Mark Zuckenberg'in insanlara kitap önerememesi değil. Ancak, aradığımız ya da talip olduğumuz, yöneldiğimiz, kalite değil popülarite olmuş ne yazık ki. Bir kitabı okumamız için o kitabı bir futbolcunun okuması yeterli olurken; alanında donanımlı bir hocanın ya da büyüğün aynı yönlendirmeyi yapmasına tamah etmediğimiz vakıa!
Doğru bilgiye, iyiye, güzele popüler olan üzerinden ulaşılacağı kanaati yüzünden, toplumda var olan algılar altüst. Yanlışlar doğru, doğrular yanlış hükmünde. Bilgiler zayıf, idrakler ise kör bir temelde. "Ne bedduam var ne de ahım" diyen şarkıların sözlerini ezberlerken insanlar, beddua ve ahın aynı şey olduğundan bihaber, biçare...
Tekrar olacak lakin; iyiye, doğruya ve güzele ulaşmanın yolunun popüler olanı takip etmek olduğu yanılgısı ile boşaltılan dimağlarımıza, kuvvetli bir cila atılması gerekiyor kanaatimce. Zira, günde 100 sayfa kitap yazan bir geleneğin ürünü iken, iki haftada bir kitap bitirmekle övünen ve bunun da adına çılgınlık diyen insanları kendimize öncü karakterler seçer olmuşuz.
Eleştirdiğim yalnızca kendi toplumumuz ya da kendi çevremiz değil kesinlikle. Ancak haberde yer alan olay bize, dünyada Mark Zuckerberg olmak isteyen insanların ne kadar çok olduğunu gösterir. Biz bunu özelimizde, kendi toplumumuzda değerlendirecek olursak, eleştiri okları daha sivri olur daha da kavileşir. Var olan temelimiz, geçmişimiz; o zaman bizim ne affımız olur ne de mazeretimiz.
Eczacıdan Not: Doğru bilgi popüler olan bilgidir anlayışı ile özellikle medyatik olan insanlar, reklamları çıkan ürünler size gerçek bir sağlık rehberi olamayacaktır. Doğru bilgi ve sağlığınızla ilgili doğru yönlendirme bu işin gerçekten eğitimini almış sağlık profesyonelleri tarafından karşılanabilir.
Eczacıdan Nota Ek Not: Bir ismin başında Prof. Dr. titrinin olması o insanın tıp doktoru olduğunu göstermez. Tütün eksperliğini bitirmiş ve bu alanda profesör olmuş bir kimsenin başındaki doktor unvanıyla size doktorculuk oynamasına müsaade etmemenizi diler, popüler sahtelikten uzak bir hafta temenni ederim.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.