Dokunma!

A -
A +

Yılbaşı yaklaştı ya indirimler, kampanyalar, alışveriş festivalleri gırla. Şimdi tam indirim zamanı, tabii ki alışveriş de... Alışveriş candır, rahatlatır, sinir bozukluğuna iyi gelir, keyif verir, zengin gösterir, kimi zaman maaş daha alınmadan bitebilir, “gökte indirim var” deseler çoğumuz merdiven dayayıp çıkabilir. İyi hoş da, al al nereye kadar? Bilinçli tüketiciyiz biz! Paramızı yedirtmeyiz! Hayyt!
UCLA (University of California, Los Angeles)’de yapılan bir çalışmaya göre, alışveriş sırasında bir ürüne dokunmak, onu alma ihtimalini arttırıyormuş. Çözüm mü? Finans yazarı McGrigg’e göre, “Tek Parmak Kuralı”ndan yararlanmak.
Çalışma, alışveriş sırasında bir ürüne dokunmanın üzerimizde “sahiplik hissi” duygusu oluşturduğunu tespit etmiş. Üstelik bu his, ürünü satın almamızı, yani aslında ihtiyacımız olmayabilecek bir ürüne para harcamamızı sağlayabiliyormuş! Çözümüyse çok basit: Ürünü ellememek.
Üstelik McGrigg’in, ürüne dokunma ihtiyacı ile gereksiz satın alma dürtüsü arasını bulan bir yöntemi var;
“İstediğiniz her ürüne temas edebilirsiniz. Ama yalnızca bir parmağınızla.”
Yöntem kökenini çocukluğumuzdan alıyor. Çocukların her şeye dokunmak istediklerini biliyoruz. Bu alışkanlık, yıllar içerisinde aslında pek de kaybolmuyor. Alışverişte, ürünleri elimize almak ve ihtiyacımız olmamasına rağmen üzerindeki yazıları okumak da bunun bir yansıması.
Yapılan çalışmalar, nesnelere tek parmakla dokunmalarına izin verilen çocukların, daha sonra o nesnelere ilgilerinin azaldığını göstermiş. Neden biz yetişkinlerde de işe yaramasın?..
Bu yöntem online alışverişlerde yararlı olmayabilir. Ama bir sonraki alışverişinizde, raflar reyonlar arasında anlamsızca dolaşmaya başladığınızda hatırlayın: Dokunabilirsiniz, ama sadece tek parmakla!
Keyifli alışverişler!


Ninem diyor ki; Evvel hesap, sonra kasap…

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.