Faiz almak ve vermek

A -
A +
Dinimiz, faiz ile mal ve para kazanmayı haram etmiştir. Faizin azı da, çoğu da haramdır ve günahtır. Tefecilik yapmak ise, daha büyük günahtır.
  Dinimizin haram saydığı kazanç yolları: -1-

İslamiyet, dünya malından çoğunun yenmesini ve kullanılmasını yasak etmemiştir. İzin verdiği  helal olan şeyler, sayılamayacak kadar çoktur. Ancak haramlar sayılıdır. Bunlar da iki kısımdır: Birisi, domuz eti, leş ve şarap gibi kendisi haram olan şeylerdir. Diğeri de, kendileri haram olmadığı hâlde faiz, kumar, rüşvet, hırsızlık ve gasp yollarından biri ile ele geçen veya dinimizin emrettiği şartlarına uymadan yapılan sözleşme ile alınan ve satılan şeyleri yemek-içmek ve kullanmak haramdır. Bunları geri vermek; aldığı kimseyi bulamazsa, fakirlere sadaka olarak vermek lazımdır.

Yüce Rabbimiz, İslamı kabul eden mümin kullarına,  Âl-i İmran suresi 130. ayet-i kerimesinde mealen, (Ey iman edenler! Faiz yemeyin!)  buyurduğu gibi, Sevgili Peygamberimiz de, (Karşılığında bir menfaat şart koşulan her türlü borç almak ve vermek faizdir) buyurdular.

Dinimiz, faiz ile mal ve para kazanmayı haram etmiştir. Faizin azı da, çoğu da haramdır ve günahtır. Tefecilik yapmak ise, daha büyük günahtır. Dinimiz, bir dirhem (3,8 gram) gümüş değerinde faiz alıp vermeyi, zina etmekten daha büyük günah saymıştır... Faiz, alışveriş gibi değildir. Ticarette kâr etmek helal, faiz almak veya vermek haramdır. Sevgili Peygamberimiz, (Hiçbir mal, faiz ile artmaz ve hiçbir mal sadaka vermekle azalmaz) buyurmaktadır.

Atalarımız da, “Haram kazanç, ya hakim parası veya hekim parası olur” demişlerdir.

Faiz, daha çok ticarette/alışverişte, borç alıp vermekte ve rehin/ipotek muamelelerinde olur. Faizin haram olduğu, âyet-i kerimeler ve hadis-i şeriflerle, açıkça  bildirilmiştir. İnkâr eder küfre düşer, imanı gider.  Allahü teala, Bekara suresi 273. ayet-i kerimesinde mealen buyurdu ki: (Faiz yiyen kimseler, kendisini şeytan çarpmış olan nasıl kalkarsa, mezarlarından öylece kalkarlar. Bu hâlde olmaları, 'alışveriş aynen faiz gibidir' demeleri yüzündendir. Halbuki Allahü teala, alışverişi helal ve faizi haram kılmıştır. Bundan böyle kim kendisine, Rabbinden bir öğüt gelip, faiz yemekten sakınırsa, daha önceki faiz ona bağışlanır ve bundan sonra onun işi, yani affedilişi Allah’a aittir. Kim de haram olan bu faizi helal diye yemeye dönerse, işte onlar cehennemliktir. O ateşte sonsuz olarak kalacaklardır.)

Ticari faaliyette bulunan Müslümanlar, kendilerini faize düşmekten kurtarmak için, alternatif teşkil edecek muameleleri fıkıh/ilmihal kitaplarından öğrenip onlara uygun alışveriş yapmalıdır. Faize bulaşmadan muamele eden kurumların sayısı arttırılmalı ve ekonomi içindeki etkinliği çoğaltılmalıdır.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.