Batan geminin malları!

A -
A +
Borç yükü altında ezilen ülkeler yapısal reformları hayata geçiremeyince, piyasaların ipi merkez bankalarının eline geçti. Önce faizleri düşürdüler, yetmedi sıfıra indirdiler.. Yetmedi, bu defa eksi faize geçtiler. Bankalar, kredi olarak veremedikleri için merkez bankasında tuttukları paranın azalmasına razı oldu. Daha doğrusu erimeye evet dedi. Bunu niye söylüyorum. Banka mevduat topluyor, pozitif faiz veriyor.. Topladığı parayı kredi olarak satamıyor, negatif faize razı oluyor.. Kâğıt üzerinde negatif faiz, şirketlerin borçlanma maliyetlerinin düşürülmesi ve kredi kullanımının artmasını hedefliyor. Hesap edilemeyen; kredilerle sağlanacak üretim artışıyla ortaya çıkan malın kime satılacak olması.. Yani şirketler ellerindeki malı satamaz durumdayken, onlara "yeni kredi al üretimini arttır" demek, resmen alay etmek!.. Eylül itibariyle dünyada negatif faizli tahvillerin değeri 12 trilyon dolara dayandı. Negatif faiz Avrupa’yı batıracak.. Görüyorlar, vazgeçemiyorlar...
Avrupa ve ABD'de tüketim daralıyor, enflasyon bir türlü istenen düzeye ulaşamıyor. Petrol bu yüzden düşük kalıyor. İşin özü şu:
2008 krizinden sonra ne Amerika, ne Avrupa bir türlü normalleşemedi. Tam tersi iyileşeceği yerde kötüleşiyor. Avrupa şu anda çok ciddi banka krizi ile karşı karşıya. Binlerce insan işsiz kalıyor. Sonuçta, konsolidasyona gidilecek. Yani bankaların borçları yeniden yapılandırılacak. Birleşmeler yaşanacak. Merkez bankaları devlet tahvillerini satın alıp bilançolarını büyüttükçe piyasada arz talep dengesi bozuluyor. Dev şirketler iflasın eşiğinde.. Türkiye’de holdinglerin, Avrupa’da tutunacak dal arayan şirketleri satın almaları için müthiş bir zemin oluştu. Özellikle perakende şirketlerindeki ürünlere Türk Malı damgası damgasını vurmamız gerekiyor. Alman marketler köşe bucak alıcı arıyor. Böyle fırsatlar her zaman ele geçmez...
Pakistan'ın en büyük askerî ikmal gemisini inşa eden Türk savunma sanayi, iki ülkede daha yaklaşık 500 milyon dolarlık denizaltı modernizasyon ihalesini kazandı. Daha önce kendi denizaltılarını modernize eden Türkiye böylece, ilk kez denizaltı gibi ileri teknoloji gerektiren bir alanda mühendislik ihracatı yapacak. Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın büyük ortağı olduğu STM AŞ, Pakistan ve Romanya'nın açtığı ihalelerde, Çin, İngiliz, Fransız, İtalyan ve ABD şirketleriyle yarıştı. İhalede baskılar uygulanmasına rağmen, Pakistan geri adım atmadı, daha gelişmiş proje sunan Türkiye'yi tercih etti..  Romanya'nın ihaleye çıkardığı denizaltı ise İngiliz yapımı. İhale aşaması bitti ve modernizasyon Türkiye'de kaldı. Bunlar Türkiye’nin uluslararası alanda aranan ülke olduğunu gösteriyor. İşte Avrupa bu gerçeği gördüğünden dolayı, bizi yıkmak için terör örgütlerine destek veriyor.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.