Kendi ırkından olmayan barbar sayılabilir mı?

A -
A +
Irkçılık, kapitalist sistemin yardımları ile renk farklılığı veya üstün soy gibi düşünce satıhlarını aşarak, mâlî yönden de insanları sınıflaştırma yoluna gitmiştir.
 
 
Meşhur Yunan filozofu Eflâtun(Platon)un aşağıdaki ifâdeleri çok dikkat çekicidir:
“Yunanlı olmayanlar, aşağı adamlardır. Bunlar için en büyük şeref, Yunanlılar tarafından idâre edilmektir. Çirkin, hasta ve cılız olanlara da yaşama hakkı tanınmamalıdır.” Eski Yunanlılar, kendilerinden olmayan kavimlere “Barbar” diyorlardı.
Avrupa’da Orta Çağ'a kadar ırkçı doktrinlerde fazla değişiklik olmamıştır. Irkçılık, kapitalist sistemin yardımları ile renk farklılığı veya üstün soy gibi düşünce satıhlarını aşarak, mâlî yönden de insanları sınıflaştırma yoluna gitmiştir.
Yirminci yüzyılda Amerika’da vuku bulan zenci aleyhtârı faâliyetler, kendi târihi içinde ırkçılığın ulaştığı en yüksek noktalardan biridir.
Bunun yanı sıra Almanya’da Naziler (Hitler), İtalya’da Mussolini, Doğuda İslavlar, asrımız ırkçılık faâliyetlerinin başını çekmişlerdir. Hattâ G. Afrika Cumhuriyeti bunu resmîleştirerek, ırk ayrımını içtimaî ve siyâsi kurumların temel ilkesi olarak kabul etmiştir.
Irkçı ideolojiye göre; insanları birbirine bağlayan duygular millet olmak, aynı kültürü paylaşmak, aynı dili konuşmak, aynı dîne sâhip olmak... vb. değil; ırk ve kan birliğine sâhip olmaktır. İnsanları birbirinden ayıran yegâne fark da ırktır.
Irkçılar, "ahlâk ve fazîlet değerleri ırka tâbi olup, eğer kişinin âit olduğu ırk, ârî bir ırksa o kişi, yüksek ahlâklı ve seciyelidir; eğer öyle değilse, o kişi ahlâksız ve âdîdir" demektedirler.
İslâmiyet sınıflaşmayı reddetmektedir. İslâmiyet her şeye lâyık olduğu değeri verir. Bu hususta, Kur’ân-ı kerîmden bir âyet meâli şöyledir: "Bu dünyâ hayâtında maişetleri dağıtan, (birini diğerine iş gördürmek için) birinin derecesini ötekinden üstün kılan biziz." (Zuhruf, 32)
Diğer dinlerde, içtimâî sınıflaşmanın derecelerine göre, peşin hükümler de farklılıklar gösterir:
Meselâ Hindu kast sistemindeki alt kast ve üst kast arası münâsebetler veya ABD ve bâzı ülkelerde beyazların içtimâî ilişkilerde zencileri fert olarak kabul etmemeleri; siyahların beyazların bindikleri otobüslere binip binemeyecekleri, aynı hastanelerde kalıp kalamayacakları, beyazların gittikleri lokantalara, kiliselere, berberlere gidip gidemeyecekleri şeklinde yapılan tartışmaların hepsi, ırkçı peşin hükmün farklı tezâhürleridir.
Burada kesin bir sûrette ifâde edelim ki, insanın diğer varlıklardan daha mümtâz/seçkin/yüksek/üstün olması ancak îmân, takvâ, ilim, edep ve ahlâk iledir.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.