İşin sırrı halk olabilmek

A -
A +
 
Pek çok dizi yeni sezonda izleyicileriyle tanıştı. Son yıllarda dizi sektörüne yön veren yapımlar psikolojik konuları temel alan diziler olurken, yıllardan beri dizi ve film sektöründe büyük etki oluşturan ve büyük bir izlenme oranına sahip olan bölgesel dizi ve filmler de etkinliğini sürdürmekte.
Televizyon yayın sektöründe bir eserin başarılı ve popüler olması pek çok şarta bağlıdır. Bunlar, oyuncu seçimi, karakter analizleri, ışıklandırma ve daha nice etkenlerdir. Ancak bir dizi ve/veya filmin tutması halk tarafından sevilmesi, hafızalarda uzunca süre yer edinmesi isteniyorsa sadece bunlar yeterli olmayacaktır.
Size birkaç soru sormak istiyorum... Öncelikle bir dizinin sevilmesinin şartları nelerdir? Bir dizinin halk tarafından sevilmesi için neler yapılması gerekmektedir? Bu ve bu tarz soruların ortak bir cevabı bulunmaktadır. Bu cevap ise halkın yani bizlerin eserlerin içerisinde kendilerini özdeşleştirebildikleri bir kişi veya olayı bulabilmesidir. Bireyler izlediği dizi ve eserlerde kendisinden küçük bir parça dahi olsa o esere karşı büyük bir heyecan ve sevgi beslemekteler. Hatta o eserdeki karakterleri rol model olarak seçip örnek almaktalar. Bu nedenle özellikle Türk dizi sektöründe daha çok bölgesel çalışmalar başarılı ve devamlı olmaktadır. Bölgesel diziler genellikle Ege ve Anadolu bölgelerinde çekilmektedir. Halk bu dizilerde kendi gibi konuşan, kendi gibi giyinen, kendi gibi yaşayan kişilerin ve kendi günlük hayatında yaşadığı olayları televizyon ekranında görünce yani kısacası dizilerde kendini bulunca o dizinin popüler ve sürekli olması işten bile değildir...
Politika, spor, ticaret ve daha nice alanda gelir geçer başarı yaşamanın pek çok sırrı ve kuralı bulunmaktadır ancak kalıcı ve etkili olmanın yolu halka yakın olmak, halkın dert ve problemlerini günlük hayattaki her şeyini aktarabilmektir. Yani işin özü halk olabilmektir. İçinde vatandaşın, milletin olduğu her çalışma kabul görür…
                 Ahmet Ekici İzmir/Kiraz
 
 
 
 
ŞİİR
 
                 Kimdensin?
 
Dünya denen iki yoldur, gönül bunun farkındasın
Hayır ile şerre koldur, Hangisinin arkındasın
 
Biri var ki Hakk’a gider, biri var ki bedbaht eder
Biri huzur biri keder, hangisinin terkindesin?
 
Kim şeytana kul olacak, Nebi'yle kimler kalacak,
Çifte sancak açılacak, hangisinin erkindesin?
 
Kendinden kula üfürdü soyları seyretti gördü,
Kaçı nura leke sürdü, hangisinin ırkındasın
 
Kurtla koyun postu misal, şerli biri, biri uysal
Hak ile batıla emsal, hangisinin kürkündesin
 
Kıyamet sanma Fizan’da, ölüm yerde her gezende
Şu iki farklı düzende, hangisinin çarkındasın?
 
Ercan gel gönlüne hükmet, doğru yolda vardır hikmet
Geçti yaşın gider zimmet, sanma hâlâ kırkındasın
                                                         İcazî
 
 
 
UNUTULMAZ İSİMLER
 
HAFIZ OSMAN EFENDİ: Osmanlı âlim ve hattatlarındandır. İsmi Osman olup 1642 tarihinde İstanbul’da doğdu. Babası Haseki Câmii müezzini Ali Efendidir. Kur'ân-ı kerimi küçük yaşta ezberlediği için “Hafız” ismiyle anılır oldu. Sadrazam Köprülüzâde Fâzıl Mustafa Paşa tarafından himâye edildi. Yeteneği dikkate alınarak usta hat dersleri aldırıldı. 1679 tarihinde sülüs ve nesihle kendi usulünde eserler verdi. Döneminin en zirvesi oldu.
Sultan II. Mustafa Hana ve III. Ahmet Han’a hat dersleri verdi. El alışkanlığı bozulmasın diye her gün hat yazmıştır. Kırk sene boyunca yirmi beş Mushaf-ı şerif, çok sayıda En’âm-ı şerîf, Delâil-i hayrât yazdı. Resulullah efendimizi rüyada görüp, aldığı emir üzerine levha şeklinde ilk defa hilye-i saadeti yazdı.
Eserlerini yeğeni Hâfız Mustafa Çelebi ve Ahdeb Hasan Çelebi süslemiştir.
Hâfız Osman hattı ile yazılan Mushaf-ı şerifler tab’ edilerek bütün dünyaya yayılmıştır. 1698 ‘de İstanbul’da vefat etti.
Yedikuleli Seyyid Abdullah Efendi, Anbârîzâde Ali Efendi, Hasan Üsküdârî, Bursalı Mehmed, İbrâhim, Derviş Mehmed, Kevkek ve Yûsuf-i Rûmî yetiştirdiği talebelerin en meşhurlarıdır.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.