BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Otomobil Dünyası

Otomobil Dünyası

Kore’nin 1 numaralı otomotiv üreticisi Hyundai Motor Company, Euro 2000-Avrupa Futbol Şampiyonası ve 2002 Dünya Kupası’ndan sonra şimdi de Euro 2004 Avrupa Futbol Şampiyonası’nın resmi sponsorluğunu üstlendi.



Hyundai yine futbolun hizmetinde Kore’nin 1 numaralı otomotiv üreticisi Hyundai Motor Company, Euro 2000-Avrupa Futbol Şampiyonası ve 2002 Dünya Kupası’ndan sonra şimdi de Euro 2004 Avrupa Futbol Şampiyonası’nın resmi sponsorluğunu üstlendi. Anlaşmayı açıklayan UEFA Başkanı Gerhard Aigner, Hyundai ile 2000 yılından beri devam eden güçlü işbirliklerinin 2004 Avrupa Kupası’nda da sürmesinden büyük bir mutluluk duyduklarını söyledi. Resmi otomotiv sponsoru olarak kupa süresince UEFA’ya araç tahsis edecek olan Hyundai, böylece kupanın tüm taşımacılık ve lojistik hizmetlerini üstlenecek. Hyundai tarafından tahsis edilen araçlar ise organizasyon komitesi, sporcular, hakemler ve basın mensupları tarafından kullanılacak. Geçtiğimiz yıl düzenlenen Dünya Kupası’nda Türk Milli takımını da kendi tesislerinde ağırlayan Hyundai Motor, Türk ve Kore dostluğunun daha da pekiştirilmesi için stadyumlarda çok özel etkinlikler de düzenledi. Bu araçta yok yok Megane Alize iç ambiyansı ile de dikkat çekiyor. Klima, yol bilgisayarı, radyo teyp, ön sis farları, çift optik ön farlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, gövde rengi tampon ve kapı kolları standart olarak yar alan Megane Alize’de opsiyonel olarak hiçbir ekipman bulunmuyor. 1,6 16V 110 BG benzinli motor: 1.6 16V motor 110 beygir gücünde. Son derece hafif olan bu motorun silindir hacmi 1598cc. Turbo Dizel motoru bulunan aracın hem dizel motoru, hem de turboyu direkt enjeksiyon teknolojisi ile birlikte sunması oldukça işe yarıyor. Alize’ye sınırlı üretim Expression modeli baz alınarak geliştirilen ve sınırlı sayıda üretilecek olan Megane Alize, bu ay pazara sunuluyor. Alize’nin en göze çarpan özelliği ise tabii ki şıklığı... Renault tarafından Türkiye’de üretilen ve pazara sunulduğu 1997 yılı Kasım ayından itibaren toplam 65 bin 600 adet satılan Megane sedan modelinin yeni seri limite (sınırlı seri) versiyonu Megane Alize, içinde bulunduğumuz ayda pazara sunuluyor. Sınırlı sayıda üretilecek olan Megane Alize modelinde ilk olarak alüminyum alaşımlı jantlar, aracın iki yanında yer alan Alize monogramı ve petek desenli ön ızgara dikkat çekiyor. İç mekanda ise dinamizm ve keyif veren değişiklikler sergileniyor. Araçta yeni koltuk döşemeleri, deri direksiyon ve vites topuzu ile beyaz fonlu gösterge tablosu yer alıyor. Güvenlik en üst düzeyde Megane Alize’de Renault’nun güvenlik unsurları ise aynen korunmuş. Megane Expression modeli baz alınarak geliştirilen Megane Alize modeli 1.6 16v ve 1.9 dTi olmak üzere 2 motor seçeneği; ıhlamur, gümüş, kül gri, safir mavi ve beyaz olmak üzere en çok tercih edilen 5 renk seçeneği ile pazara sunuluyor. Güvenliğe en üst seviyede önem veren Renault, Megane Alize modelinde de bu özelliğini sergiliyor. Megane Alize’de sürücü ve yolcu hava yastıkları ile ABS Fren Sistemi standart olarak sunuluyor. Megane’ın en başından itibaren, en ağır normlara uyacak şekilde düşünülen karoseri yapısı, hava yastıkları ve ön gergili emniyet kemerlerinden oluşan Renault Koruma Sistemi ile tamamlanıyor. Bu elemanların ortak çalışması ile daha önce göğüs üzerine binen 900 kg’lık yükün 400 kg’a inmesi ve önden çarpmalarda yaralanma riskinin maksimum derecede azalması sağlanıyor. Megane Alize’de standart olarak sunulan Fren Destek Sistemi, “ideal” bir frenleme yapmak, bir başka deyişle, azami fren basıncına (ABS ayarı) hemen hemen anında ulaşmak için fren pedalı üzerinde ani ve güçlü bir destek sağlamaya ve bu basıncı araç durana kadar sürdürmeye yarıyor. Fren Destek Sistemi sayesinde, sürücü tipine göre aracın durma mesafesi yüzde 20’ye kadar kısalabiliyor. Yaris gençlerin gözdesi Toyota’nın önümüzdeki ay Türkiye’de satışa sunulacak olan yeni modeli, düşük yakıt tüketimi ve sportif görünümüyle dikkat çekiyor. Nisan’da Türkiye’de satışa sunulacak olan makyajlı Toyota Yaris, Cenevre Otomobil Fuarı’nda özellikle gençlerin ilgisini üzerine topluyor. Türkiye’ye 1.0 Litre ve 1.3 litrelik motor seçenekleriyle ithal edilecek olan Yaris’in 998 cc’lik 1.0 litre versiyonu 6000 d’d’de 68 Hp güç üretiyor. 1299 cc’lik 1.3 litrelik versiyon ise 6000 d/d’de 87 HPgüç üretiyor. Yeni Yaris’in MMT şanzımanı (Multi-Mode Manual Transmission), geleneksel manuel şanzımanı, yeni bir teknolojiyle birleştirerek, özellikle yoğun şehir içi trafiğinde otomobil kullanmayı bir keyif haline getiriyor. Daha çarpıcı, sportif ve genç bir imaj için Toyota Yaris’in ön tamponu, radyatör ızgarası ve farları yenilendi. Arkada ise, önde kullanılan tampon tasarımı devam ediyor ve keskin tarzıyla fren lambaları dikkat çekiyor. Hisar ve Daihatsu, Message müşterisi Halkla İlişkiler sektörünün yeni kuruluşlarından biri olan Message İletişim Hizmetleri, müşteri portföyüne çatal-bıçak-kaşık, tencere ve mutfak aksesuarlarının ünlü ismi Hisar’ı ve Japon otomobil firması Daihatsu’yu da kattı. Hisar ve Daihatsu’nun müşteri portföyüne katılmasıyla daha da güçlendiklerini ve 2003 yılında önemli projelere imza atacaklarını açıklayan Message Yönetim Kurulu Başkanı Taçnur Aydın, sektörlerinde kendilerini kanıtlamış iki firmanın daha kendilerine katılmasından gurur duyduğunu ve müşteri portföylerini daha da geliştireceklerini söyledi. ToyotaSA Paris’te toplandı ToyotaSA atılım yılı ilan ettiği 2003’ün, ilk büyük toplantısını 60’a yakın bayii yetkilisi ve eşleri, ToyotaSA, Toyota Motor Corporation (TMC)ve Mitsui yetkililerinin de katılımıyla Paris’te gerçekleştirdi. 26 Şubat-1 Mart 2003 tarihleri arasında gerçekleştirilen toplantıda ToyotaSA Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Orhon, ToyotaSA Genel Müdürü Volkan Eren, TMC Ortadoğu ve Güney Batı Bölgeleri Genel Müdürü Shozo Hasebe ile Mitsui Temsilcisi Shigeru Hanagata hazır bulundu. Toplantının ana teması, “2003 En Başarılı Yılım” olarak belirlendi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT