BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Trafik canavarını duble yol frenledi

Trafik canavarını duble yol frenledi

İstatistiklere göre, duble yollarda meydana gelen ölümlü trafik kazaları diğer yollara göre yüzde 70 azaldı



ANKARA - Bölünmüş yolların trafik kazalarını engellediği ortaya çıktı. Bayındırlık Bakanlığı’nın istatistiklerine göre duble yollarda meydana gelen ölümlü trafik kazalarının diğer yollara göre yüzde 7O oranında azaldığı dikkati çekti. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nca başlatılan ve hükümetin Acil Eylem Planı’nda da yer alan 15 bin kilometre bölünmüş yol projeleri ile bir taşla iki kuş vurulacak. Gelişmiş bir çok ülkede otoyollara alternatif olarak inşa edilen bölünmüş yolların ülkemizde de yaygınlaştırılması olumlu sonuçlar vermeye başladı. Karayolları Genel Müdürlüğünün verilerine göre ülkemizde yapımına öncelik verilen ve ilk etapta üç önemli güzergahta hizmet veren duble yollardaki yoğun araç trafiğine rağmen ölümlü trafik kazaları yüzde 70 oranında düşüş gösterdi. Karayolları koordinasyonunda sürdürülen bölünmüş yol inşaatları halen devam ederken önümüzdeki yıllarda önemli güzergahlarda yeni bölünmüş yollar hizmet alınacak. İstatistiklere göre yapımı tamamlanan ve işletmeye açılan güzergahlarda meydana gelen trafik kazaları sonucu ölümlerde büyük bir azalma oldu. Aşırı hız uyarısı Buna göre Kasım ayı itibariyle 20 Temmuz 2003 tarihinde işletmeye açılan Aydın-Denizli yolunda 4 kişi, 10 Ekim’de işletmeye açılan Sivrihisar-Eskişehir yolunda 2 kişi, 1 Ekim’de işletmeye açılan Kırıkkale-Kayseri yolunda 3 kişi hayatını kaybetti. Aynı yollarda 2002 yılı aynı döneminde ise toplam 22 kişi trafik kazaları sonucu hayatını kaybetmişti. Ülkemizin önemli bir yolcu taşıma kapasitesine sahip bulunan Aydın-Denizli, Eskişehir-Sivrihisar ve Kırıkkale-Kayseri yollarının bölünmüş yollarında bu sürede meydana gelen kazaların büyük bölümü aşırı hız yüzünden oldu. Geliş-gidiş olarak 4 şerit olarak hizmet veren bölünmüş yollar özellikle sürücüler için son derece güvenli bir güzergah olarak biliniyor. Yolların fiziki durumunu avantaj olarak gören ve bu yüzden de sürat yapan araçların daha dikkatli olmasını isteyen Karayolları Genel Müdürlüğü, bu avantajın olumsuz yönde kullanılması yönünde endişelerini dile getiriyor. 5 yılda 15 bin km Pahalı yatırım olduğu gerekçesi ile son yıllarda otoyollara alternatif olarak geliştirilen bölünmüş yollar daha az maliyetle daha kısa bir süre içinde tamamlanarak hizmete alınıyor. Bu doğrultuda önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’nin önemli noktalarında yaklaşık 15 bin kilometrelik bölünmüş yolun karayollarının mevcut ağına dahil edilmesi planlanıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT