BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > NO Kampanya, NO Promosyon

NO Kampanya, NO Promosyon

Ne dersiniz? Promosyon, kampanya ve indirimlerden hoşnut muyuz, yoksa, tarife ve promosyon manyağına mı döndük? Görüyoruz ki, indirim, promosyon ve kampanya, istisna olmaktan çıktı, norma dönüştü.



Ne dersiniz? Promosyon, kampanya ve indirimlerden hoşnut muyuz, yoksa, tarife ve promosyon manyağına mı döndük? Görüyoruz ki, indirim, promosyon ve kampanya, istisna olmaktan çıktı, norma dönüştü. Pazarlamada, fiyatın, etiketin, satışın naturası bozuldu. Fiyatı mertçe indirmeyen, indiremeyenler, onu promosyon ambalajına sardılar. İndirimin adı bile değişti. İndirim yüzdesi, yerini taksit yarışına bıraktı. Müşteriler bu kampanyaları yedikçe ardından yenileri çıktı. Ama artık, kampanya ve promosyonla satmak fikri bayatladı, baydı; itici boyutlara ulaştı. Bir kısım ahali, “Yetti gâri!” durumlarında yani.. Pazarlamanın beşiği ABD’dir ve dünya pazarlama kültürünün kodları orada yazılır. İşte bu ülkede tenzilatlı satışlarıyla ünlü perakendeci J.C.Penny, yeni CEO’su Ron Johnson yönetiminde fiyat ve indirim kampanyalarında köklü bir sadeleştirme stratejisine hazırlanıyor. Yılda 539 promosyon kampanyası düzenleyen, cirosunun dörtte üçünü % 50 ve daha fazla indirimle sattıklarından elde eden bu firma önümüzdeki aylarda şunları planlıyor: - Etiketler üç grup olacak: Kırmızı, beyaz ve mavi... - Çoğunluk kırmızı etiketli olacak. Bu ürünlerde, önce normal fiyat çakıp, sonra % 50 indirimle satmak yerine, fiyatları baştan % 40’lara çekip, “Her gün“ kategorisinde sürekli hale getirilecek. (Misal, eskiden kampanyasız 14,99’a satışa başlayan bir bluz sürekli 7 dolara satılacak.) - Beyaz etiketli ürünler, yeni yıl, sevgililer, anneler günü gibi özel dönemlere mahsus “Ay-boyu Değer“ kampanyalarında satılacak. Fiyatlar bir ay boyunca sabit kalacak. - Satışı iyi gitmeyen bazı ürünler, “En İyi Fiyat“ düzeyine indirilip, her ayın ilk ve üçüncü Cumasında (maaş-ücret dağıtım günleri) mavi etiketlerdeki fiyatlarıyla sunulacak. - Etiketlerde 19,99 gibi küsurlu rakam kullanımına son verilecek. Fiyatlar dobra dobra olacak. Tabiî, bu yeni stratejinin de müşterilere ayrıca “pazarlanması“ gerekecek. Dileriz bu sadeleştirme stratejisinin örneklerini yakında bizim memlekette de görür, “Kampanya!” tâciz ve çığırışlarından kurtuluruz. Habercinin vazifesi haber vermektir. > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT