Yarım milyarlık ikram

Yarım milyarlık ikram

Ekonomi Haberleri

En fazla ikramlık şeker ve çikolata satışını bayramlarda gerçekleştiren sektör 500 milyon liralık pazardan pay almak için yarışacak.

Ekonomi Servisi
amazan ayının yarısı geride kaldı, bayram telaşı hızlı başladı. Bayramın vazgeçilmezlerinden olan ikramlık şeker ve çikolata üreticileri de hazırlıklarını tamamladı. En fazla satışı bayramlarda gerçekleştiren sektör 500 milyon liralık pazardan pay almak için yarışacak. Atıştırmalık şeker sektörünün lider markası Kent'i bünyesinde bulunduran Mondelez International Türkiye'nin Genel Müdürü Joost Vlaanderen, hediyelik-ikramlık kategorisindeki yıllık satışın büyük bölümünün bayram öncesindeki 10 gün içerisinde gerçekleştiğini söyledi. Aralık ayından beri bayram için hazırlandıklarını belirten Vlaanderen, "Bugün, Türkiye'de hediyelik ve ikramlık kategorisinin pazar büyüklüğü yaklaşık 500 milyon TL civarında bulunuyor. İrili ufaklı birçok firmanın faaliyet gösterdiği bu pazarda Kent olarak uzun yıllardır açık ara lider konumdayız. Her yıl bayram dönemlerinde yaklaşık 11.000 kişiye geçici personelimizle hizmet vereceğiz. Bu yıl, ürünlerimizle ağızları ve bayram sohbetlerini tatlandırmaktan, reklam filmlerimizle yürekleri ısıtmaktan, 10 milyon aileye misafir olmaktan büyük gurur ve heyecan duyuyoruz" dedi. Her bayram olduğu gibi bu bayrama için de sürprizler hazırladıklarını dile getiren Vlaanderen, "Yeni ürünümüz Portakaltat Bonbon Şeker'i tüketicilerimizin beğeneceğine inanıyoruz. Ayrıca geçen yıl dökme şeker grubunda ilk defa lansmanı yapılan ve çok sevilen Limonatat Bonbon Şekerimizin poşet formatı da bu yıl raflarda yerini alacak" diye konuştu. nbsp;
Mondelez International'ın çikolata, bisküvi, sakız, şeker ve toz içeceklerde dünya lideri konumunda bulunduğunu anlatan Vlaanderen, "Türkiye'de ise 1993 yılından beri faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. First, Falım, Kent, Olips ve Jelibon gibi pek çok güçlü markasıyla sakız, şeker, hediyelik ve ikramlık kategorilerinde pazar lideriyiz. Ayrıca, Türkiye pazarında Milka, Toblerone ve Oreo gibi efsanevi küresel markalarla çikolata ve bisküvi kategorilerindeki güçlü bir varlığa sahibiz. Gebze'deki fabrikamızdan 50 ülkeye ihracat yapıyoruz. 700 milyon liralık ciromuzun 200 milyon lirası ihracattan geliyor" dedi.
DOĞU VE GÜNEYDOĞU İLK SIRADA
Türkiye'deki ortalama şeker tüketiminin 2.1 kilogram civarında olduğuna dikkat çeken Vlaanderen, "Bayram şekeri alışverişinin üçte birinden fazlası Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde gerçekleştiriliyor. Bu bölgelerde ortalama 4.2 kilogram şeker tüketiliyor. Bu iki bölgeyi İç Anadolu ve Marmara izliyor. Marmara bölgesinde nüfusun fazla olmasına rağmen tüketim ortalama 1.2 kilogram civarında" dedi.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...