Tecrübe elden girişim senden

Tecrübe elden girişim senden

Ekonomi Haberleri

Kendi işini kurmak isteyen girişimciler ile franchising sistemi, Türkiye'de 35 milyar dolarlık bir iş hacmine ulaştı

ÖNDER ÇELİK-İSTANBUL
Türkiye'de kendi işini kurmak isteyen girişimciler çeşitli yollar arıyor ancak sıfırdan bir iş kurmanın maliyeti ve riski çok yüksek. Bunu göze alamayanların tercihi ise var olan bir markanın isim hakkını alarak o işi yürütmek oluyor. "Franchising" olarak adlandırılan sistem Türkiye'de 35 milyar dolarlık bir iş hacmine sahip ve yükselen bir alan olarak görülüyor. Sayısı 200'ü aşan markayı çatısı altında toplayan Ulusal Franchise Derneği'nin (UFRAD) Başkanı Dr. Mustafa Aydın, son dönemde dünyada hizmet sektörünün çok hızlı bir büyüme kaydettiğini, buna paralel şekilde "franchising" sisteminin de çok hızlı büyüdüğünü söyledi. Aydın, şöyle devam etti: "Gelecek yıllarda franchising, en etkin işletme yöntemi olarak hızla büyüyen model olma özelliğini sürdürücek. Büyümek isteyen ana firmalar, yeni hizmet noktaları kurmak için gerekli olan büyük yatırım maliyetlerinden kurtulacaklar. Belki de kendi imkânları ile çok uzun zamanlar alabilecek büyüme hedeflerini, daha kısa sürelerde gerçekleştirebilecekler. Firmalar bu sistemle sadece yurt içinde değil, yurt dışında da markalarını tanıtma fırsatı bularak, ülkeye döviz girişi sağlayacaktır. Ayrıca bu sistem işsizlik meselesine de çözüm üreten ve istihdam artışı sağlayan bir sistem. Bugün franchising sektörü ülkemizde yaklaşık 35 milyar dolar işlem hacmine sahipken, Avrupa ve Amerika'da bu rakamlar çok daha yüksektir. Önümüzdeki dönemlerde, ekonomik anlamda büyük potansiyele sahip franchising sistemine daha fazla girişimcinin dâhil olmasını bekliyoruz. Türkiye'nin franchising ile tanışması başlangıçta yabancı şirketlerin atılımıyla gerçekleşmiş olsa da, Türk şirketlerin de satış ve hizmet ağlarını genişletmesinin en güvenli yolunun bu sistemi benimsemek olduğunu görüyoruz. Türkiye'de bugün 1850 civarında zincir işletme mevcutken, yüzde 24'ü yabancı, yüzde 76'sı Türk kökenli. Marka zincirine bağlı şube sayısı 50 bin civarında. Franchise veya bayilik verenlerin sayısı 1471, bunların zincirler içindeki oranı ise yüzde 78'dir."


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...