Kelebek etkisi ile dışarıda büyüyecek

Kelebek etkisi ile dışarıda büyüyecek

Ekonomi Haberleri

Kelebek Mobilya markasını 3 yıl önce bünyesine katan Doğtaş, 322 milyon lira olan cirosunu, 2018'e kadar 3'e katlamayı hedefliyor

Ekonomi Servisi İSTANBUL
Mobilyada uluslararası marka olma hedefi bulunan Doğtaş Kelebek, 2018'e kadar 322 milyon TL olan cirosunu 3 kat artıracak. CEO Hulusi Acar, 32 ülkeye satış yaptıklarını belirterek, şu an yüzde 15 olan ihracat oranını da 2 sene içinde yüzde 25'e çıkaracaklarını söyledi. Doğtaş Kelebek Mobilya ve sektörün gelişmelerinin paylaşıldığı toplantıda basın mensupları ile bir araya gelen Hulusi Acar, Kelebek Mobilya'nın 80, Doğtaş'ın ise 43 yıllık firmalar olduğunu hatırlatarak 2012'de Kelebek Mobilya'nın satın alınması ile birlikte yeni bir döneme geçtiklerini söyledi.  Acar, “Biga ve Düzce'de üretim faaliyetlerimiz devam ediyor. 2012'de Kelebek ve Doğtaş'ın birleşmesi ile birlikte 2012'de 204 milyon TL olan ciro, 2014 sonunda 322 milyon TL'ye çıktı. Bu yılın ilk yarısında ise yüzde 15 büyüme gerçekleştirdik. Bundan sonraki hedefimiz ise 2018'e kadar 3 kat büyüme” diye konuştu. 32 ülkede 76 satış noktası bulunan şirket, bu yıl sonuna kadar 20 mağaza daha açmayı planlıyor.
Yüzde 8 KDV ve 15 taksit iyi gelir
Hulusi Acar, sektörün 2.5 milyar dolar ihracat, 1 milyar dolar ithalatı olduğunu, 60'dan fazla ilde mobilya üretilip 500 bine yakın istihdam sağlandığını söyledi. İthalatın büyük bölümünün?aksesuar olarak gerçekleştiğini söyleyen Acar, “İhracatın bu yıl 2.6 milyar dolara yükselmesi hedefleniyor. KDV?yüzde 18'den 8'e düşer, 9 olan taksit sayısı da 15'e çıkarsa kayıt dışı da azalır” dedi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...