Havalimanının yapımı için 2011'deki ihaleyi kazanan müteahhit firma, içine düştüğü mali kriz sebebiyle geçen yıl ağustosta sözleşmeyi feshetti. Mersin ve Adana başta olmak üzere bölgeye hizmet vermek amacıyla konvansiyonel boyutlarda yapımı planlanan havalimanı daha sonra Yap-İşlet-Devret (YİD) kapsamından çıkarıldı ve öz kaynaklarla yapılmasına karar verildi. Bu kapsamda Yüksek Planlama Kurulu kararı alındı. Havalimanının altyapı ve üstyapı tesislerinin yapım işi için ayrı ayrı ihaleye çıkılacak. İlk ihale, altyapı tesislerinin yapımı için yarın gerçekleştirilecek. 

Projesi, DHMİ Genel Müdürlüğünce hazırlatılan havalimanının yapım maliyetinin 750 milyon lira olması tahmin ediliyor. Yer tesliminin yapılmasından itibaren 550 takvim gününde tamamlanması hedeflenen havalimanı, 30 milyon yolcuya hizmet edecek ve 7 binin üzerinde kişiye istihdam sağlayacak. Söz konusu havalimanının ihalesi, 15 Aralık 2011'de yapılmıştı. Havalimanı ihalesinde tek teklif, 357 milyon 71 bin 685 avro yatırım bedeli ve 9 yıl 10 ay 10 gün işletim süresi ile Sky Line Havacılık-Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubundan gelmişti. Söz konusu firmanın içine düştüğü mali kriz sebebiyle geçen yıl ağustosta sözleşmesi feshedilmişti.