Üretim ve istihdamdaki rolü ile öne çıkan otomotiv sektörü, ihracatı da sürüklüyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre 2015 yılının ihracat şampiyonu, Ford Otosan oldu. 2014’ün de şampiyonu olan Ford'u, önceki yılların birincisi TÜPRAŞ izlerken, Oyak Renault üçüncü sırada yer aldı. TİM verilerine göre, 2015'in ihracat şampiyonu Ford Otosan 3 milyar 847 milyon dolar ihracat yaptı. TÜPRAŞ 2.9 milyar dolar, Oyak Renault 2 milyar 678 milyon dolar dış satışa imza attı.
İhracat şampiyonlarını açıklayan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, 2015'te başarılı ilk 1000 firmanın, toplam ihracatın yüzde 57.5'ini, geriye kalan 62 bin firmanın ise yüzde 42.5'ini gerçekleştirdiğini vurguladı. 
YÜZDE 5 KÂRA RAĞMEN 
Büyükekşi, ihracatçıların kârlılık oranını da değinerek, "Kârlılığın ilk 500 firmada 2014’te yüzde 4.94 iken 2015’te yüzde 5.38’e yükselmesini olumlu ama yetersiz buluyoruz. Geçen yıl parite etkisi olmasaydı ilk 500 firmada yüzde 7-8’leri bulan kârlılığı konuşur olabilirdik. İhracatçı maalesef kârından fedakârlık etti" dedi. İhracatçının yükte hafif pahada ağır maddelere yönlenmesi gerektiğini ifade eden Büyükekşi, "İhracatın kilogram değeri Türkiye'de 1.5 dolar. Almanya, Japonya gibi gelişmiş ülkelerde 3.5-4 dolar. Bu yüzyılda önemli olan şey daha çok üretmek değil, ürünün katma değerini artırmak" dedi. Büyükekşi, zaman zaman dile getirdiği, "Tüm şeker fabrikalarının değeri, sanal oyun Candy Crush kadar etmez" örneğiyle de teknoloji ve katma değerin önemine dikkat çekti.