Önder Çelik İSTANBUL - İş adamı Alp Saul’un 1995 yılında üniversite öğrencisiyken arabasını satarak kurduğu güvenlik şirketi Pronet, bugün 200 bine yakın müşteri ve yüzde 60 pazar payına ulaştı. Geçtiğimiz günlerde Las Vegas’ta gerçekleştirilen 11. Contact Center World Awards’ta “Dünyanın En İyi Müşteri Deneyimi” ödülüne layık görülen şirketin odağında müşteri memnuniyeti yer alıyor. Yüzde 70’i  Londra merkezli Cinven isimli fona ait olan Pronet, 2018’de Avrupa’nın en büyük 3 güvenlik şirketinden biri olmak istiyor. Pronet Yönetim Kurulu Başkanı Alp S aul, sektörle Kanada’da benzer işi yapan amcası sayesinde tanıştığını, 1995’te üniversitede okurken arabasını satıp şirketi kurduğunu söyledi. Aradan geçen 21 yılda 8 ilde ofis açıp, 81 ilde hizmet verdiklerini kaydeden Saul “200 bine yakın müşteri ve 2 bin çalışanımız var” dedi. Saul, çağrı merkezi sektörünün Oscar’ı olarak kabul edilen ödülün kendileri için küçük ama anlamlı olduğunu ifade etti. Müşteri memnuniyetini çok önemsediklerini kaydeden Saul “Patron müşteridir mantığıyla yola çıktık. İş hayatında patronum hiç olmadı ancak kısa sürede şunu anladım; müşteri patronum. İşini iyi yapıyorsan maaşını alıyorsun” diye konuştu.
Eski-yeni bütün evlerdeki sistemleri akıllı hâle getirebildiklerini söyleyen Saul “Sadece güvenlikten akıllı güvenliğe kayıyoruz” dedi. Fiyat politikalarıyla ilgili de değerlendirme yapan Alp Saul, finansman ve ürün tedarikini dolarla yaptıkları için, fiyatlandırmayı da döviz üzerinde gerçekleştirdiklerini söyledi. Saul, isteyen müşteriye TL üzerinden enflasyona endeksli ödeme planı da çıkardıklarını kaydetti. Bir müşterinin aylık minimum ortalama güvenlik faturasının 35 dolar (120 TL) civarında olduğuna işaret eden Saul, fiyatlandırmayı en başından TL’ye endeksli yapmaları hâlinde enflasyon sebebiyle şu an abonelerinin daha yüksek rakamlar ödeyeceğini ifade etti. Alp Saul, 200 bin abone arasında yılda yüzde 2’ye karşılık gelen 4 bin müşterinin kendilerine ihtiyaç duyduğunu söyledi. Güvenliğin caydırıcılıkta çok önemli olduğunu belirten Saul, günde 10 olayla karşılaştıklarını kaydetti. 
Yılda 50 inovatif fikir üreten Pronet’in acil durumlar için 2014 yılında geliştirdiği panik butonunu şu ana kadar 150 bin kişi indirdi. Şirket bu alanda Kristal Elma ödülünü de almış. Pronet’in 800 kişinin çalıştığı çağrı merkezine 1 yılda 1968 hırsızlık, 615 acil sağlık, 409 gasp, 312 su baskını, 284 yangın ihbarı geliyor.