"Rüyalar ülkesi" Amerika Birleşik Devletleri (ABD), yapılan bir araştırmada Türkler"in en çok tatil yapmak istediği ülke seçildi. Araştırma şirketi DORinsight, Türkler'in yurt dışındaki tatil tercihlerini araştırdı. AA muhabirinin "Yurt dışı tatil tercihleri" başlıklı araştırmadan derlediği verilere göre ABD, Türkler'in yurt dışında en çok tatil yapmak istediği ülke oldu.
Araştırma 8 bin 22 kişiyle gerçekleştirildi. Dünyada turistler tarafından en çok rağbet edilen ülkelerin listesi sunulan katılımcılara "Yurt dışında tatil yapma imkanınız olsa hangi ülkeye tatile gitmek istersiniz?" sorusu yönetildi.
Katılanların yüzde 11,67'sinin ABD cevabını verdiği araştırmada, bunu yüzde 10,42 ile İtalya, yüzde 6,17 ile Maldivler, yüzde 5,62 ile de İspanya takip etti.
Fransa yüzde 5,05 ile listede beşinci olurken, bu ülkeyi sırasıyla yüzde 4,18 ile Almanya, yüzde 3,84 ile Japonya, yüzde 3,09 ile Brezilya, yüzde 2,83 ile Avustralya, yüzde 2,68 ile de Hollanda takip etti.
Hollanda'nın hemen arkasından ise yüzde 2,44 ile İngiltere, yüzde 2,33 ile Arabistan, yüzde 2,14 ile Tayland, yüzde 2,09 ile Küba, yüzde 2,01 ile de Bahamalar geldi.
Türkler en çok doğal güzelliklere bakıyor
Araştırmaya katılanların en az rağbet ettiği ülkeler ise Pakistan, Nijerya, Irak ve Cezayir şeklinde sıralandı.  Katılımcıların yüzde 1,33'ünün "diğer" kategorisine girecek tercihlerde bulunduğu araştırmada, katılımcılara başka sorular da yöneltildi. "Bir haftalık bir tatile çıkarken kendinizi güvende hissetmeniz için yanınızda ne kadar para olmasını istersiniz?" sorusuna katılımcıların yüzde 42'si "2 bin 1 dolar ve üzeri" yanıtını verdi. Bunu yüzde 23 ile "bin 501 dolar ile 2 bin dolar arası", yüzde 19 ile "bin 1 dolar ile bin 500 dolar arası", yüzde 13 ile "501 dolar ile bin dolar arası", yüzde 3 ile de "0 ile 500 dolar arası" diyenler takip etti.
Araştırmaya katılanların yüzde 46'sı yurt dışında tatile gideceği yeri seçerken en çok "doğal güzelliklerine" baktığını belirtirken, yüzde 24'ü "birçok kişi tarafından rağbet görmesi, tavsiye edilmesi", yüzde 23'ü de "fiyatının uygun olması" nedenleriyle tercihlerini şekillendirdiklerini belirtti.