Washington Post, sonuçların, "Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan adına kayda değer bir siyasi darbe" olduğu, Wall Street Journal gazetesi de AK Parti'nin "müthiş geri dönüşünün" Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın gücünü daha da pekiştirme umutlarını artırdığı yorumunu yaptı. 
New York Times ilk sonuçlara göre, AK Parti'nin mecliste çoğunluğu sağladığını yazdı ve "Sonuçlar bu şekilde olursa bu müthiş bir geri dönüş olarak Türkiye'de bir dönem daha tek parti hükümetinin ve Erdoğan'ın siyasi hakimiyetinin süreceğini gösterir" ifadesi kullanıldı.
AK Parti'nin 7 Haziran'daki seçimlere göre oylarını keskin bir şekilde artırdığı vurgulanan haberde, sonuçların, Erdoğan'ın "Kürt militanlarla" mücadelede daha milliyetçi ve sert bir politikaya dönüşünü seçmenlerin onayladığı anlamına geldiği değerlendirilmesinde bulunuldu. 
Haber ajanslarından Bloomberg AK Parti'nin haziran ayında kaybettiği oyları geri aldığı ve 13 yıllık iktidarını pekiştirdiğinin görüldüğünü duyururken, Associated Press (AP), 1 Kasım seçimleriyle ilgili haberlerinde "İlk sonuçlar iktidar partisinin çarpıcı bir zaferle çoğunluğu geri kazandığını gösteriyor" ifadesine yer verdi.
AP'nin haberinde, seçimde Erdoğan ve AK Parti'nin "artan güvenlik kaygılarıyla mücadele etmenin tek yolunun, tek parti iktidarı olduğu yönündeki mesajlarının seçmenlerce kabul edildiğinin görüldüğü" belirtildi. 
- Avrupa'da yansımalar
1 Kasım genel seçim sonuçları, Avrupa basınında "AK Parti önemli ve büyük bir zafer kazandı" başlıklarıyla duyuruldu. 
Alman Bild gazetesi, "Türkiye'de seçim-Erdoğan'ın AK Partisi–salt çoğunluk", Die Welt, "Tahminler AK Parti'nin salt çoğunluğu alacağını gösteriyor", Spiegel de "Erdoğan'ın AK Partisi açık bir şekilde kazandı" başlığını kullandı.
Fransız Le Monde gazetesi, Türkiye'deki seçimleri Diyarbakır'a gönderdiği muhabirle izledi. Gün boyu sandık başında seçmenlerle yaptığı röportajları ve fotoğrafları paylaşan gazete, seçim sonuçlarını "AK Parti yeniden mutlak çoğunluğa ulaştı" ifadesiyle duyurdu. Liberation da seçim anketlerinin AK Parti'yi yüzde 42-43 bandında gösterdiğini, sonucun sürpriz olduğunu yazdı. 
Le Figaro, Türkiye'deki seçim sonuçlarını, "Erdoğan'ın partisi büyük bir farkla ilk sırada" başlığıyla verirken, Fransız resmi haber ajansı AFP genel seçim sonuçlarını, "AK Parti tek başına iktidar" flaşıyla duyurdu. 
İnternet sitesi üzerinden Türkiye'deki genel seçim sonuçlarını Anadolu Ajansı'nın İngilizce grafiğiyle okuyucularına duyuran  İngiliz yayın kuruluşu BBC, "Sonuçlar AK Parti'nin haziran ayında çoğunluğu elde edememesinin ardından bu kez tek başına hükümet kurma olasılığını gösteriyor" ifadesini kullandı.
İngiliz Financial Times (FT) gazetesi genel seçimin ilk sonuçlarını "Erdoğan zaferin eşiğinde" başlığıyla okuyucularına duyururken, The Guardian "Erdoğan'ın AK Partisi çoğunluğu elde edecek", Reuters ajansı "AK Parti tek parti iktidarına doğru ilerliyor" başlığını kullandı. 
Seçim sonuçları, Hollanda, Yunanistan, Belçika, İtalya, İspanya, Avusturya, İsviçre, İsveç ve Bulgaristan medyasında da geniş yer buldu. Bu ülkelerin başlıca basın yayın kuruluşları, sonuçları, AK Parti'yi tek başına iktidara taşıyacak önemli bir başarı olarak yorumladı. 
Balkan basınında da seçim sonuçlarıyla ilgili haberlerde, "AK Parti'nin emin zaferi", "Oyların yüzde 50'ye yakınını alan AK Parti, tek başına iktidar", "Türkiye'deki genel seçimde AK Parti'nin büyük zaferi" ve "Erdoğan'ın büyük zaferi" başlıkları kullanıldı. 
Rus basını, Türkiye'deki seçim sürecini yakından takip ederken, haber ajansı Ria, açılan sandık sonuçlarına göre sık sık yenilediği haberlerinde, "İktidar partisi Meclis'te çoğunluğu elde etti" başlığını kullandı.
TASS, "Davutoğlu sonuçları, demokrasinin zaferi olarak nitelendirdi" başlığını kullanırken, Rus haber kanalı Rossiya-24, seçim sonuçlarını "Davutoğlu'nun partisi iktidarda kalmaya devam ediyor" spotuyla ekrana taşıdı.
Türkiye ile aynı gün milletvekili seçimi yapılan Azerbaycan'da da kardeş ülkedeki seçim sonuçları basında geniş yer buldu. Sabah saatlerinden itibaren Türkiye'deki seçimin her aşamasını yansıtan Azerbaycan basını sonuçları son dakika olarak verdi.
Ülkenin önemli haber sitelerinden musavat.com, seçim sonuçlarıyla ilgili "MHP çöktü, HDP eridi, CHP yerinde saydı" ifadelerini kullanırken AK Partin'in zafer kazandığını yazdı.
Seçim sonuçlarıyla ilgili haberlerinde Anadolu Ajansı'nı kaynak gösteren Trend haber ajansı, 26. dönem milletvekillerinin belirlendiği seçimde, AK Parti'nin oyların yüzde 50'ye yakınını alarak tek başına iktidar olmayı garantilediğini vurguladı. 
Türkiye'de gerçekleşen 1 Kasım Genel Seçimi sonuçları, Avustralya medyasında "AK Parti'nin kesin seçim zaferi" olarak duyuruldu.
- Ortadoğu basınında seçimler
Seçim sonuçları, Ortadoğu ve Arap basınında da geniş yer buldu. 
Katar'da Arapça yayın yapan Eş-Şark gazetesi, "Erdoğan'ın partisi tarihi bir zafere imza attı. Türkler kutlama için toplanıyor" değerlendirmesinde bulunurken, El Arabiya, "Erdoğan'ın partisi sonuçlarda önde görünüyor" manşetini kullandı.
El Cezire, "Seçim sonuçlarına göre Kürtlerin yaşadığı doğu bölgesi dahil AK Parti tüm Türkiye'de oylarını büyük ölçüde yükselterek tek başına iktidar olma yolunda ilerliyor" ifadesini kullanırken, el-Arap el-Cedid gazetesi, sonuçları okuyucularına "İlk sonuçlar AK Parti'nin büyük zaferine işaret ediyor" manşetiyle duyurdu.
Londra'dan Arapça yayınlanan el-Şark el-Avsat gazetesi de "İlk sonuçlar 5 ay önce tek başına iktidar olamayan Erdoğan'ın partisinin çoğunluğu sağlayarak tek başına iktidar olacağını gösteriyor" ifadesini kullandı.
Lübnan, Tunus, Mısır ve İsrail basınında seçim sonuçlarına ilişkin değerlendirmeler öne çıktı. 
Lübnan'da "Suriye'deki yangın Erdoğan'ın seçimlerini yakmadı", "Türkiye seçimleri Erdoğan'ı rahatlattı. Kısmi sonuçlar Ak Parti'yi diğer partilerin kolayca önüne geçirdi" ve "Türkiye seçimleri: Ak Parti'yi işaret ediyor" başlıkları göze çarparken, Tunus basını ilk sonuçların, AK Parti'nin çok rahat tek başına iktidar olduğunu gösterdiği yazdı. 
Mısır'da özel kanallarda ve devlet televizyonlarında seçim sonuçlarına fazla yer verilmezken, Mısırlılar El-Cezire ve El-Arabia gibi kanallardan Türkiye'yi takip etti. Mısır'ın yarı resmi yayın organı El Ahram, internet sitesinde "Seçimlerin ilk sonuçları; AK Parti çoğunluğu elde etmeye doğru ilerliyor" başlığını kullandı. 
İsrail basını da Türkiye'deki seçim sonuçlarını genel olarak okurlarına "tek parti iktidarına dönüş" şeklinde duyurdu. İsrail'in sağcı Jerusalem Post gazetesi seçim sonuçlarını verirken, "Erdoğan'ın İslamcı kökenli hareketi Türkiye'deki seçimlerde tek başına iktidara geliyor" başlığını kullanmayı tercih etti.
Yediot Ahronot, sonuçları, "İlk seçim sonuçlarına göre Türkiye yeniden tek parti iktidarına dönüyor", İsrail'in sol eğilimli Haaretz gazetesi de "AK Parti tek başına hükümeti kurmaya doğru ilerliyor" başlıklarıyla duyurdu.