Yeni tıbbi araştırmalara göre, günde sadece 15 dakika yürümek bile ömrü uzatmaya yetiyor. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), yetişkinlere haftada en az 150 dakika yürüme tavsiyesinde bulunuyor ama bilim adamları daha az miktardaki yürüyüşün bile 60 yaştan daha uzun yaşama ihtimalini artırmak için yeterli olduğunu tespit etti. Araştırmacılar, 60 yaşın üzerindekiler için tavsiyeyi haftada sadece 75 dakika yürüme olarak belirlediler. Yaşlılarının çoğunun DSÖ'nün tavsiyesindeki kadar yürümediği açıklandı. Uzmanlar haftada sadece beş gün 15'er dakikadan yürüyüşün bile sağlık için önemli faydalar sağlayacağını ifade ettiler. Fransa'da Jean Monnet Üniversitesi'ndeki uzmanlar, daha önceki dokuz araştırmayı inceleyerek, DSÖ tavsiyesindeki kadar yürüyüş yapanlarda 60 yaşından uzun yaşama ihtimalinin yüzde 28 arttığı, bundan biraz daha az yürüyenlerde de bu oranın yüzde 22 olarak gerçekleştiğini belirlediler. Bilim adamları, yürüyüşün ilk 15 dakikasında azami fayda alındığını, sonra bu faydanın azaldığını tespit ettiler. Yine de çok spor yapanların daha sağlıklı olduğu, haftada 300 saat yürüyüş yapanlarda 60 yaşından uzun yaşama iht,imalinin yüzde 35 arttığı kaydedildi.