Rekor yine Ferrari'nin, 2017’nin en iyileri

Düzenleyen:
Rekor yine Ferrari'nin,  2017’nin en iyileri

T-Otomobil Haberleri

1999 yılından bu yana düzenlenmekte olan ve otomotiv endüstrisinin en önemli organizasyonlarından biri sayılan ‘Yılın Motoru Ödülleri’nin 2017 sonuçları açıklandı.

Engine Technology International dergisi tarafından 19’uncusu gerçekleştirilen seçmelerin jürisi,  tüm dünyadan otorite niteliğindeki kişilerce oluşturuluyor. On üç ayrı kategoriye ayrılan yarışmaya dâhil olma şartı ise Haziran 2017'den itibaren, birden fazla ülkede satışa sunulan bir binek otomobilde kullanılan motor olması gerekiyor. 

Ferrari ezdi geçti 
Bu yılki ödüllere damgasını vuran Ferrari, üç farklı ödülle rakiplerinin önüne geçti. 488 GTB/488 Spider modellerinde kullanılan 3,9 litre hacimli Twin-Turbo V8 motor 3 ayrı dalda mükâfat kazanırken Ferrari F12 modeli, 6,3 litre V12 motoruyla en iyi 4 litre üstü motor seçildi. Böylece 13 ayrı dalda toplam 4 ödülü İtalyan üretici kazanmış oldu. 

En yeni motor Honda’dan 
Honda’nın Yeni NSX’te kullanıma sunduğu elektromotor destekli 3,5 litrelik V6 motordan oluşan Sport Hybrid sistem, 2017 Uluslararası Yılın Motoru jürisi tarafından ‘En İyi Yeni Motor’ kategorisinde birinci geldi. Honda Avrupa AR-GE Başkanı Hayashi-San değerlendirmesin de, “NSX, Honda Motor Company'nin sahip olduğu bilgi birikimi ve deneyimin gelmiş olduğu en son noktayı temsil ediyor. Honda'nın süper spor otomobil tutkusunu ve kararlılığını böylece gözler önüne serildi.” dedi. 

Ford 6 SENEDE 10 ödül aldı
Ford’un 1,0 litre EcoBoost motoru, 1,0 litre altı kategorisinde üst üste 6’ncı defa ‘En İyi Motoru’ seçildi. Böylece 6 yılda toplam 10 ödül alan marka, mühendisliğinin başarısını tescilledi. Ford Avrupa Ürün Geliştirme Başkan Yardımcısı Joe Bakaj konuyla alakalı “Biz hâlâ mühendisliğin sınırlarını zorlamanın ve müşterilerimizi bu küçük motordan daha fazla memnun etmenin yollarını aramaya devam ediyoruz” dedi.

İŞTE TAM LİSTE
¥ Yılın Uluslararası Motoru: Ferrari 3,9 litrelik biturbo V8 488 GTB
¥ Performans Motoru: Ferrari 3,9 litrelik biturbo V8 488 GTB
¥ Yeni Motor: Honda NSX 3,5 litrelik V6 hibrit 
¥ Çevreci Motor: Tesla Model S
¥ Elektrikli Aktarma Organları: Tesla Model S ve Model X
¥ 4 litre üzeri: Ferrari F12 6,3 litre V12 
¥ 3 litreden 4 litreye: Ferrari 488 GTB 3,9 litrelik biturbo V8 
¥ 2,5 litreden 3 litreye: Porsche 911 serisi 3 litrelik altı silindirli turbo 
¥ 2,5 litreye kadar 2 litre: Audi RS3 2,5 litrelik beş silindirli turbo 
¥ 1.8 litre ila 2 litre: Porsche 718 Boxser 2 litrelik turbo 
¥ 1,4 litre ila 1,8 litre: BMW i8 1,5 litrelik üç silindirli hibrid 
¥ 1 litre ile 1,4 litre arasında: Peugeot-Citroën 1,2-litre üç silindirli turbo
¥ 1 litre altı: Ford EcoBoost  999 cc üç silindirli turbo 

 

 

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...