BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye kabuk değiştiriyor

Türkiye kabuk değiştiriyor

Le Nouvel Economiste: Ankara, Brüksel’i memnun etmek için reform üstüne reform yapıyor. Firmalar ise olağanüstü gayret içinde



İSTANBUL- Fransa’da ve Fransızca konuşan ülkelerde satışa sunulan Le Nouvel Economiste Dergisi, hazırladığı Türkiye dosyasında Türkiye’nin AB yolundaki gelişmelerinin yanı sıra büyük Türk şirketlerin AB ve global hedeflerini ele aldı. Türkiye’de yaklaşık 1 ay süren incelemeyle oluşturulan dosyanın başlığında, “Ülke, Brüksel’i memnun etmek için reform üstüne reform yapıp deri değiştiriyor” ifadesi yer aldı. Türk müteşebbislerin devalüasyon, yüksek enflasyon ve siyasi istikrarsızlığa göğüs gerdiklerine işaret edilen yazıda, Türk ürünlerinin Avrupa’da ve başka yerlerde bulunması olağanüstü bir durum olarak değerlendirildi. Dergide, “Siyasi istikrar yerleşmişken, Kuzey Denizi’nin kıyılarından Orta Asya bozkırlarına kadar faal olan Türk sermayesi yeniden hızlanıyor” denildi. Metin: Marka oldu Sabancı Holding CEO’su Celal Metin, Fransız dergisine yaptığı açıklamada, mükemmel bir marka imgesine sahip olduklarını belirtti. Ayrıcalıklı gelişme eksenlerinin bankacılıkla birlikte, büyük çaplı dağıtım, tarımsal gıda, enerji, kimyasal maddeler ile bilişim ve iletişimin yeni teknolojileri olacağını kaydeden Metin, son olarak, serbestleşme sayesinde önümüzdeki yıl ortaya çıkacağından şüphe duymadıkları fırsatları yakalamak amacıyla Sabancı Telekom’u meydana getirdiklerini, Türk Telekom’un özelleştirilmesiyle ilgili olarak yapılan teklif çağrısına da Koç Grubu ile işbirliği yaparak cevap verdiklerini hatırlattı. Kamhi: AB tek yol Profilo Holding Yönetim Kurulu Başkanı Jak Kamhi de, Türkiye’nin Gümrük Birliği’nden kaynaklanan ticaret açığına işaret ederek, “Adaylığı kabul edilen ülkeler buna, üretimini artırmayı bilmiş olan Türkiye kadar iyi dayanamazdı belki de” dedi. Türkiye’nin temsil ettiği önemli pazar ve ideal sanayi temelinin, ABD ile rekabete girişmek için belki de AB’nin tek çıkar yolu olduğunu kaydeden Kamhi, “Yabancı yatırımlar, üretim çarkımızı çağdaşlaştırıyor. AB’ye üyeliğimiz, yeni nesillerin yetişmesine katkıda bulunarak bu dinamiği güçlendirecektir” yorumunda bulundu. Berkman: Arçelik simge oldu Koç Holding Stratejik Planlama ve İnsan Kaynakları Grup Başkanı Mehmet Ali Berkman, Le Nouvel Economiste Dergisi’nin kendisiyle yaptığı söyleşide, yüksek büyüme hızını ancak şirket satın alma politikasını sürdürerek devam ettirebileceklerini söyledi. Berkman, “Elde tuttuğumuz bir diğer gelişme ekseni de dış ülkelere yaptığımız satışlar. Müteakip birkaç yıl içerisinde, üretimimizin yarısını ihraç edebileceğimizi düşünüyoruz” ifadesini kullandı. Berkman, “Tarihimizde ilk kez, kazancımızın üçte biri ihracatımızdan ve yurtdışındaki etkinliklerimizden geldi. Arçelik, Avrupa’ya doğru atılımımızın en simgesel markası oldu” şeklinde konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104123
    % 0.12
  • 3.4906
    % -0.5
  • 4.1771
    % -0.29
  • 4.7234
    % -0.71
  • 145.551
    % 0.08
 
 
 
 
 
KAPAT