BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tarihî tünele çağdaş kardeş

Tarihî tünele çağdaş kardeş

Taksim-Kabataş arasında hizmet verecek füniküler sistemde mart ayında yolcu taşınmaya başlanacak



> Sadettin Erkişi İSTANBUL- Dünyanın en eski üçüncü metrosu olan ve 1875 yılında hizmete giren tarihi tünele, 131 yıl sonra çağdaş bir kardeş geldi. Taksim-Kabataş arasında çalışacak ve mart ayında hizmete girecek füniküler sisteminin test sürüşü dün Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın da katıldığı bir törenle gerçekleştirildi. Törende bir konuşma yapan Başkan Topbaş, İstanbul’un başta ulaşım olmak üzere birçok problemi bulunduğunu belirterek, “Bugün dünya ölçeğinde toplu taşıma standartlarının altında bir kent de yaşıyoruz. Kaybedilen zamanı telafi etmek için önemli adımlar atıyoruz. Bizim şimdi İstanbul’un geleceğini kurtarmak için ortaya koyduğumuz yeni bir çalışma düzeni var. Kentsel Tasarım Merkezi (İMP), Marmara Bölgesi ölçeğinde Ulaşım Master Planı’nı hazırlatıyor ve bu meseleyi kökten çözmeyi hedefliyoruz. Bir ülkenin, bir şehrin medeniyet ölçüsü toplu taşıma aracı kullanma oranına bağlıdır. Şehrin ulaşım problemini çözmek için raylı sistemlere ağırlık veriyor ve hat uzunluğunu en az 200 kilometreye çıkarmayı planlıyoruz” dedi. Metroboslar geliyor İstanbul ulaşımındaki problemlerin tek tek çözülmeye başladığını hatırlatan Topbaş, raylı sistemler, lastik tekerlekli ve deniz ulaşımında tek bilet uygulamasına bu ay içinde geçeceklerini söyledi. Ayrıca ulaşımla ilgili “Metrobos” adı verilen farklı bir sistem üzerinde çalıştıklarını da açıklayan Topbaş, “Bu metro nitelikli ve lastik tekerlekli otobüsler şeklinde olacak. Bu projeyle ilgili önce E-5 üzerinde bir güzergah belirledik. Bu güzergahın belli bir noktasında çalışmalara başlayacağız. Hazırlıklar yapılıyor” şeklinde konuştu. Topbaş satın aldıkları 450 Mercedes otobüsten 240 adedinin bayramdan sonra, geri kalan 210’unun da mart ayında hizmete sokulacağını kaydetti. Saatte 15 bin yolcu taşınacak 27 Ekim 2003 tarihinde temeli atılan ve dün test sürüşü gerçekleştirilen Taksim- Kabataş Füniküler sistemin hat uzunluğu 646 metre. Yolculuk süresi 110 saniye olan sistemin maksimum hızı saniyede 10 metre. Sistem saatte tek yönde 7 bin 500, çift yönde 15 bin kişi taşıyabilme kapasitesine sahip. Mart ayında hizmete girecek olan Füniküler sistem, 1875’den beri Karaköy-İstiklal Caddesi arasında hizmet veren ve Türkiye’nin ilk, dünyanın üçüncü metrosu sayılan Tünel’in çağdaş bir kardeşi olarak nitelendiriliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT