BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Soğuğa meydan okuyan besinler

Soğuğa meydan okuyan besinler

Kış hastalıklarından grip ve nezleye karşı vücut direncini artırmak, bağışıklık sistemini güçlendirmek için sofralardan lifli tahıllar, yoğurt, soğan, sarımsak ve turuncu eksik etmemek gerekiyor.



Nezle ve grip gibi kış aylarının korkulu hastalıklarından doğru bir beslenme programıyla kurtulabilirsiniz. Diyetisyen Nil Şahin Gürhan, bağışıklık sistemini güçlendirici sebzelerin sofralardan eksik edilmemesi gerektiğini söyleyerek şu bilgileri verdi: Domates: Düzenli domates tüketen insanların enfeksiyonlara karşı daha dirençli olduğu tespit edilmiştir. Havuç: Vücutta A vitaminine çevrilebilen beta-karotenden zengin olması sebebiyle kışın bağışıklık sistemimize güç veren sebzeler arasındadır. Beta-karotenin etkinlik gösterebilmesi için havuç salatanıza bir tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyebilirsiniz. Yoğurt: İçerdiği laktik asit ile mikroplara karşı koruma sağlayan yoğurt, düzenli tüketildiğinde soğuk algınlığına yakalanma riskini azaltır. Günde 1-2 su bardağı yoğurt, özellikle kış aylarında ihmal etmemeniz gereken besinlerin başında geliyor. Yulaf: Yulafın içinde bulunan beta-glukan isimli diyet lifinin hastalıklara karşı direnci artırdığı ve bağışıklık sistemini güçlendirdiği bilimsel çalışmalarla ispatlanmıştır. Kış süresince kahvaltılarda haftada 1-2 defa yulaf ezmesi ve öğünlerinizde 1-2 dilim yulaf ekmeği tercih ederek hastalıklardan korunabilirsiniz. Kuru yemişler: İçerdikleri yoğun magnezyum, çinko, omega-3 yağ asitleri ve E vitamini ile bağışıklık sistemini güçlendirme konusunda oldukça başarılılar. Fakat içerdikleri enerji miktarı fazla olduğundan tüketim miktarlarına dikkat etmek gerekir. Karbonhidratı eksik etmeyin: Karbonhidrat eksikliği kişinin kendini bitkin hissetmesine sebep olur. Çünkü vücudun başlıca enerji kaynağı karbonhidratlardır. Bu sebeple karbonhidrat, protein ve yağ açısından dengede olan menülerin tercih edilmesi gerekir. Turuncu sebzeler: Kış ayları boyunca turunçgiller, havuç ve bal kabağı turuncu sebze ve meyveler A vitamini öncüsü ve güçlü bir antioksidandır. Turunçgiller C vitamini açısından da zengindir. C vitamini bağışıklık hücrelerinin yapımında görev aldığı için, bizi hastalıklara karşı koruyan bir vitamindir. Yalnız C vitamini vücutta depolanamaz bu nedenle besinler ile düzenli olarak her gün mutlaka alınması gereklidir. Ispanakla portakal suyu: Ispanak yemeği tüketirken içinde yer alan demirden daha fazla yararlanmak adına yapmanız gereken yemeğin yanında taze portakal suyu, domates, patates püresi gibi C vitamininden zengin bir besin kaynağı tüketmek ve az miktarda da olsa et çeşidi tüketmektir. Bu şekilde düzenlenmiş bir karışım öğün ile ıspanaktaki demirden maksimum yararlanmış olursunuz. Patates enerji katar: Kışın antioksidanların düzenli alımı kendinizi enerjik hissetmenizi sağlar. Patates potasyum ve C vitamini içeriği ile son derece sağlıklı bir sebzedir. Patatesin C vitamini içeriğinin kabuğa yakın kısmında bulunduğu unutulmamalıdır. Soğan, sarımsak doğal antibiyotik: Soğan ve sarımsakta kış ayının vazgeçilmez sebzelerindendir. İçerdikleri kükürtlü bileşenler sayesinde soğan ve sarımsak antibiyotik özelliğe sahiptir, vücut direncinizi artırır. Günde 15 bardak su: Kışın su tüketimimiz de belirgin bir düşüş olur. Fakat susuzluk hissi yaşamıyor olsak dahi, su içmeye özen göstermeliyiz. Günde 8-15 su bardağı su kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacak. SİZDEN GELENLER Tarifiniz - (...Nurdan Özak’ın damak zevki) KOLAY GÜVEÇ Malzemeler: * 1 kg kuzu eti (küçük doğranmış) * 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı * 2 paket (750 gr kadar) mantar * 4-5 sivribiber * 3 domates * 1.5 su bardağı rendelenmiş kaşar * Tuz, karabiber Hazırlanışı: Önce zeytinyağı ile etleri tencereye alıp bıraktığı suyu çekene kadar önce yüksek sonra kısık ateşte pişirin. Sivribiber, domates, mantarları her eklemeden sonra beşer dakika pişirerek ekleyin. 10 dakika tencerenin ağzı kapalı şekilde pişirin. Tuz ve karabiberi ekleyin. Servis yapacağınız fırın kabına alın, servisten yarım saat önce 200 C fırına yerleştirip önce 10 dakika, ardından peyniri serpip kaşarlar eriyene kadar pişirin. Afiyet olsun. MESAJINIZ - (...Kurdoğlu Ailesi’nin kutlama mesajı) SEVGİLİ KIZIMIZ ESRA Nice mutlu, sağlıklı ve güzel günlere, yıllara ... Doğum günün kutlu olsun... Aydın-Rukiye-Furkan ve arkadaşın Kübra Atalay HİLMİ MÜCAHİT MADEN Sevgili kardeşimiz; doğum gününü tebrik ediyor, hayırlı uzun ömürler diliyoruz... (...Kuzenlerin: Enver, Betül, Mustafa) ELİŞİNİZ - (...Betül Hanım’ın el emeği) ÖRGÜLÜ BEBEK SÜVETERİ 1 ters 1 düz ilmek başlayın. Lastik yaptıktan sonra 6 sıra düz örün. Saç örgüsü için 4 ilmek üzerinde: 4 ilmeği şişe alıp sol taraftaki iki ilmeği sağ şişe geçiriyorsunuz. Yani çapraz olarak o aldığın iki ilmeği çapraz şekilde örün, diğer kalan iki ilmeği de örerek sağ şişe geçirin. Bu işlemi yaptıktan sonra 1 sıra düz ör tekrar saç örgüsü yap tekrar 1 düz örerek sıra sonuna gelin. Arka sırayı ters örün. Her 6 sırada bu işlemi tekrar edin. Kol oyuntusunda önce 3 ilmek kesin 3 ilmeği birden değil tek tek 3 ilmek keseceksiniz arka sırayı ters örün. 2 kesin. Son sırada 1 ilmek keserek kol oyuntusunu yapın. V yaka ise önce ilmek sayısını ikiye bölün (toplam tüm ilmekleri) daha sonra ilmeğin yarısını başka şişte bekletin örmeye başladığınız taraftan her sırada yaka kısmından 1 ilmek keserek yakaya V şeklini verin... Kolay gelsin. İNCİ “-Ülkemiz nüfusunun çoğunluğunu gençler oluşturuyor. Gençlerimizin 1/3’ü sigarayı deniyor ve bunların yarısı sigara bağımlısı olma riski taşıyor. Ne yazık ki, hayatındaki ilk iki sigarasını tamamen bitiren gençlerin % 85’i sigara bağımlısı oluyor...” (...Dr. Esra Sönmez Duman / Göğüs Hastalıkları Uzmanı) Sağlık Olsun Sağlık temizlikten geçiyor İç Hastalıkları Uzmanı Dr. M. Emin Dinççağ, hastalıklardan korunmanın kendi elimizde olduğunu belirterek, hastalıktan korunmanın birinci yolunun da temizlik ve hijyen olduğunu söyledi. Gerek uzun süreli tedavi ve takip isteyen hastalıklarda, gerek ise ani ortaya çıkan akut hastalıklardan korunmanın, hastalıklara yakalanmamanın insanın kendi elinde olduğunu ifade eden Dr. M. Emin Dinçağ, “Hayat tarzımızı olumlu yönde değiştirerek, birçok yanlış alışkanlığımızı değiştirerek daha sağlıklı yaşayabilmek ve hayat kalitemizi yükseltmek elimizdedir. Hastalıklardan korunmanın birinci şartı temizlik ve hijyendir. El temizliği, temiz ve sağlıklı gıda tüketmek pek çok hastalığı önler. İshal gibi birçok barsak hastalığı, tifo, dizanteri, kolera, brucella, bulaşıcı sarılık, temizlik ve sağlıklı gıda, sağlıklı içme ve kullanma suyu sayesinde önlenebilir. Onikiparmak bağırsağı ve mide ülserinde sebep, helikobakter pilori isimli bir mikrop olup, temizlik ve temiz gıda ile bu mikroptan korunmak mümkündür” dedi. PÜF NOKTASI... Çikolata sosu hazırlanırken içine biraz kahve konursa tadı çok daha değişik olur.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT