8 havayolu kurup üç kat büyüyecek

Yurt dışında büyüme kararı alan Atlasglobal Havayolları, 14 ülkede sekiz havayolu kurarak 2018 sonuna kadar üç kat büyümeyi hedefliyor.
ÖNDER ÇELİK-AMSTERDAM
Bu yıl kurumsal kimliğinde A'dan Z'ye yenilenme sürecine giren Atlasglobal Havayolları, 2020 yılına kadar uçak filosunu üçe katlamayı hedefliyor. Bu amaçla yurt dışı faaliyetlerini yoğunlaştıran şirket, Düsseldorf, Köln ve Bişkek'in ardından geçen hafta Amsterdam'a sefere başladı. 10 Temmuz'da da Paris-İstanbul seferlerine başlayacak Atlasglobal, özel sektör olarak devletten teşvik bekliyor. Hollanda'nın başkenti Amsterdam'da gazetecilere konuşan Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, her iki haftada yeni bir hat açtıklarını belirterek, "Atlasglobal yüzde 70 iç, yüzde 30 dış hat uçan bir havayoluydu, önümüzdeki yıl yüzde 70 dış hat yüzde 30 iç hat uçacağız" dedi.
14 ÜLKEDE 8 HAVAYOLU
Dünyanın belli bölgelerinde milli havayolu standardında tarifeli uçma amacıyla Atlasglobal adını aldıklarını belirten Ersoy, şöyle devam etti: "14 ülkede sekiz tane havayolu kuruyoruz. Kuzey Irak ve Ukrayna'da kurduk. Merkezi Irak'ta, Güney Balkanlar'da; Kosova, Makedonya, Karadağ ve Bosna-Hersek bölgesini kapsayan Arnavutluk'ta, Suudi Arabistan'da, eski Sovyetler Birliği ülkelerinin bulunduğu Eurasia Bölgesi'nde havayolu kuruyoruz. Atlasglobal'in şu anda 24 uçağı var. 2018 sonuna kadar en az üç misli büyüyeceğiz. Bunun için de birkaç milyar dolarlık bir yatırım gerekiyor. 2018 sonuna kadar havayolu yatırımlarımızı yapacağız. Uçak yatırımları 2020'ye kadar planlamamızda var. Sadece üç tane havayolu kurduk. 2018'den önce halka arz olmaz. Ortalama 75 uçak ile 240 bin saat uçan bir havayolu olacağız."
ÖZEL SEKTÖRE ÖNCELİK VERİLSİN
Özel sektör yatırımcısı olarak yolcu trafiğini turist trafiğine çevirmeyi ve elde edilen geliri dörde katlamayı amaçladıklarını aktaran Ersoy, "Bu trafiğin dörde katlanması için özel sektörün trafik ve slot haklarıyla desteklenmesi, teşvik edilmesi gerekiyor. Devletin artık özellikle turizm bölgelerinden yapılan uçuşlarda önceliği özel sektöre vermesi gerekiyor. Çünkü özel sektör o trafiği canlı tutmak için ürünü geliştirebiliyor" diye konuştu. Devletten şimdiye kadar destek görmediklerini belirten Ersoy, "İnşallah bundan sonra görürüz. Stratejik yatırımlar bunlar, devletinizin de bir yerden sonra yanınızda bulunması gerekiyor" ifadelerini kullandı.
BİLETLER UCUZLADI
Uçak bileti fiyatlarının düştüğünü belirten Murat Ersoy, "Havacılıkta giderlerin tamamı dolara endeksli. 309 TL tavan fiyat uygulanıyor. Tavan fiyat başladığında dolar 2 TL'nin altındaydı, 140 dolardı. Şu anda 2.70'lik kurla 115 dolar. Yani 140 dolar olan fiyat 115 dolara geriledi. Kur 3 TL'ye gelene kadar da tavan fiyatı yükseltmeye
gerek yok" dedi.
Bu yıl kurumsal kimliğinde A'dan Z'ye yenilenme sürecine giren Atlasglobal Havayolları, 2020 yılına kadar uçak filosunu üçe katlamayı hedefliyor. Bu amaçla yurt dışı faaliyetlerini yoğunlaştıran şirket, Düsseldorf, Köln ve Bişkek'in ardından geçen hafta Amsterdam'a sefere başladı. 10 Temmuz'da da Paris-İstanbul seferlerine başlayacak Atlasglobal, özel sektör olarak devletten teşvik bekliyor. Hollanda'nın başkenti Amsterdam'da gazetecilere konuşan Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, her iki haftada yeni bir hat açtıklarını belirterek, "Atlasglobal yüzde 70 iç, yüzde 30 dış hat uçan bir havayoluydu, önümüzdeki yıl yüzde 70 dış hat yüzde 30 iç hat uçacağız" dedi.
14 ÜLKEDE 8 HAVAYOLU
Dünyanın belli bölgelerinde milli havayolu standardında tarifeli uçma amacıyla Atlasglobal adını aldıklarını belirten Ersoy, şöyle devam etti: "14 ülkede sekiz tane havayolu kuruyoruz. Kuzey Irak ve Ukrayna'da kurduk. Merkezi Irak'ta, Güney Balkanlar'da; Kosova, Makedonya, Karadağ ve Bosna-Hersek bölgesini kapsayan Arnavutluk'ta, Suudi Arabistan'da, eski Sovyetler Birliği ülkelerinin bulunduğu Eurasia Bölgesi'nde havayolu kuruyoruz. Atlasglobal'in şu anda 24 uçağı var. 2018 sonuna kadar en az üç misli büyüyeceğiz. Bunun için de birkaç milyar dolarlık bir yatırım gerekiyor. 2018 sonuna kadar havayolu yatırımlarımızı yapacağız. Uçak yatırımları 2020'ye kadar planlamamızda var. Sadece üç tane havayolu kurduk. 2018'den önce halka arz olmaz. Ortalama 75 uçak ile 240 bin saat uçan bir havayolu olacağız."
ÖZEL SEKTÖRE ÖNCELİK VERİLSİN
Özel sektör yatırımcısı olarak yolcu trafiğini turist trafiğine çevirmeyi ve elde edilen geliri dörde katlamayı amaçladıklarını aktaran Ersoy, "Bu trafiğin dörde katlanması için özel sektörün trafik ve slot haklarıyla desteklenmesi, teşvik edilmesi gerekiyor. Devletin artık özellikle turizm bölgelerinden yapılan uçuşlarda önceliği özel sektöre vermesi gerekiyor. Çünkü özel sektör o trafiği canlı tutmak için ürünü geliştirebiliyor" diye konuştu. Devletten şimdiye kadar destek görmediklerini belirten Ersoy, "İnşallah bundan sonra görürüz. Stratejik yatırımlar bunlar, devletinizin de bir yerden sonra yanınızda bulunması gerekiyor" ifadelerini kullandı.
BİLETLER UCUZLADI
Uçak bileti fiyatlarının düştüğünü belirten Murat Ersoy, "Havacılıkta giderlerin tamamı dolara endeksli. 309 TL tavan fiyat uygulanıyor. Tavan fiyat başladığında dolar 2 TL'nin altındaydı, 140 dolardı. Şu anda 2.70'lik kurla 115 dolar. Yani 140 dolar olan fiyat 115 dolara geriledi. Kur 3 TL'ye gelene kadar da tavan fiyatı yükseltmeye
gerek yok" dedi.





