Alışveriş canlandı, AVM ciroları yükseldi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin ağustos ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi ağustosta geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 15.4 yükseldi ve 187 puana çıktı. Verileri değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü, AVM Endeksi'nin 2015 yılı başından bu yana önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında sürekli arttığını dile getirdi. Belgü, “Yaz dönemi büyük oranda durgun geçti ancak önemli miktarda harcama yapan Orta Doğu ülkeleri ağırlıklı yabancı turist varlığı, bu artışta önemli bir etki yaptı. Sektör olarak ani kur artışlarının yaşandığı ağustos verilerini dikkatle takip ediyorduk. Bu nedenle yaşanan artış, tüketici eğilimleri açısından da anlamlı” dedi.
METREKARE BAŞINA 25 PUAN
AVM'lerdeki kiralanabilir alan başına düşen cirolar ağustosta bir önceki yılın aynı ayına göre 25 puan artarak metrekare başına 713 liraya ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 772 lira, Anadolu'da ise 674 lira oldu. Aynı dönemde kategoriler bazında ciro endeksinde de yüzde 15'lik bir artış yaşandı. En yüksek ciro artışı ise yüzde 30 ile “diğer alan” cirolarında görüldü. Bunu, yüzde 22 ile teknoloji, yüzde 13 ile yiyecek, yüzde 10 ile giyim ve ayakkabı-çanta, yüzde 8 ile de hipermarket kategorileri izledi. Ziyaret sayısı endeksinde ise yüzde 4'lük bir artış kaydedildi.