Yönetim danışmanlığı firması The Boston Consulting Group'un (BCG) raporuna göre, 2014 yılındaki birleşme ve satın alma hacmi yılda yüzde 20 artarak 2 trilyon dolara ulaştı. Türkiye'de de 2014'te dünyadaki büyümeye paralel olarak yüzde 20 artışla 200 işlem gerçekleşti. 2015 yılındaki konjonktür değişiklikleri ise beklendiği gibi şirket satın alma ve birleşmelerini olumsuz etkiledi ve 2015'in ilk 9 ayında gerçekleşen işlem sayısı 2014 yılının ancak yarısına ulaşabildi. Türkiye'de 2015 yılında dikkat çeken sektörler Telekom-medya, tüketici ve enerji sektörleri oldu. Telekom-medya alanında Digitürk (yaklaşık 1 milyar avro), Tüketici-Perakende alanında Ak Gıda (yaklaşık 700 milyon avro), Yemeksepeti (yaklaşık 500 milyon avro) ve Enerji alanında Soma Termik Santrali gibi özelleştirme işlemleri yer aldı. 2014 yılında 10 milyar dolardan büyük olan “mega-işlemler”in toplam hacmi yaklaşık 260 milyar dolar oldu ve toplam işlemlerin yüzde 14'ünü oluşturdu.
GOOGLE 30'DAN FAZLA ŞİRKET SATIN ALDI
BCG Türkiye Genel Müdürü ve Yönetici Ortağı Burak Tansan, ilgi odağı olan ileri teknoloji sektöründe köşe kapma yarışı yaşandığını belirterek, “Google 2014 yılında 30'dan fazla şirketi bünyesine kattı. Daimler, yeni satın almalar ile (Intelligent Apps ve RideScout) Uber'le rekabete başladı” ifadelerini kullandı.