Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobilin prototipini ve test görüntülerini kamuoyuyla paylaştı. Üretilmiş 3 prototip bulunduğunu, 2016'da ise her türlü mevsim, iklim ve arazi şartında deneyeceğimiz 30-40 araç üretmeyi hedeflediklerini belirtti. Işık, şunları söyledi: “Şu anda üretilmiş 3 prototip var, 4. prototip de RW Crossover olarak üretiliyor. Şu anda onun üretimi de bitmek üzere. Bunların 3 tanesi farklı, biri hatchback, biri sedan, diğeri de sedan fakat birisi benzinli araç, birisi menzili uzatılmış elektrikli araç, birisi de sadece elektrikli araç. Biri elektrikli crossover, menzili uzatılmış 'jip' dediğimiz araç, o da şu anda üretiliyor. İnşallah 2016'da her türlü mevsim, iklim ve arazi şartında deneyeceğimiz 30-40 araç üretmeyi hedefliyoruz. 2020'den önce inşallah 2019 sonuna kadar da Türkiye'de bunun seri üretimini başlatmayı hedefliyoruz. Bu tüm dünyada da otomobil sektöründe bir geçiş dönemine işaret ediyor. İnşallah bir aksilik olmazsa, Türkiye'nin bu noktada istikrar yönünden bir problemi olmazsa, bu projeyi biz programladığımız şekilde sürdürürsek inanıyoruz ki 2020 yılında insanlarımızın tercihine bir Türk markasını da sunmuş olacağız.”
İSMİ, FİYATI, FABRİKA YERİ
Yerli otomobilin en fazla merak edilen özelliklerinden biri de ismi. Bakan Işık, bu konudaki soruları da şöyle cevapladı: “İsimlerini tasarlama noktasında değerlendireceğiz, şu anda bir isim özellikle vermiyoruz. Biz AR-GE'yi TÜBİTAK olarak üstleniyoruz ama işin seri üretiminde bir babayiğit istiyoruz. Özel sektörün üretimde bulunması temel tercihimiz. Buna yönelik bazı çalışmalarımız, girişimlerimiz var ama özel sektörde bir babayiğit çıktıktan sonra isim de dahil tesislerin nereye kurulacağı, nasıl bir pazarlama stratejisi ve fiyat politikasıyla onları bu babayiğit ile kararlaştıracağız. Biz şu anda daha çok bu araçların teknolojik geliştirilmesine odaklanmış durumdayız. Bir yandan da babayiğit ile ilgili görüşmelerimiz sürüyor. Tabii her noktada olduğu gibi otomobil konusunda da Türkiye'nin olmazsa olmazı istikrardır. İstikrar olursa bu projelere kaynak aktarılabiliyor. Aksi halde maalesef öncelikler farklılaşabiliyor.”
TEST SÜRÜŞÜNÜ KENDİSİ YAPTI

Prototiplerin fotoğraflarını ve yaptığı test sürüşüne ilişkin görüntüleri paylaşan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, “Bu gördüğünüz farlar normal far değil, farklı olacak. Üç prototipimiz, TÜBİTAK'ın kendi geliştirdiği teknolojilerin yüklenmesi ve bazı testlerin ARGE çalışmalarının yapılması için şu anda TÜBİTAK'ta Gebze merkezimizde üzerinde çalışma yapılan araçlar. Performansını test ediyoruz. Prototipler daha da gelişecek” dedi.