Türkiye'yi dünyanın yıldızı haline getirecek olan pek çok proje bir bir start alırken, 'hayal' denilen projeler de birkaç ay sonra devreye girecek. Bugün 7-8 saat olan İstanbul-İzmir arasındaki seyahat süresini 3.5 saate indirecek olan Körfez Köprüsü tamamlanmak üzere. 2016'nın ilk çeyreğinde hizmet vermeye başlayacak. İstanbul Boğazı'nı denizin altından geçerek raylı ulaşıma imkân veren Marmaray'ın ardından, bu defa da lastik tekerlekli araçların geçişini sağlayacak Avrasya Tüneli Projesi de 2016'da devreye girecek. Kara yoluyla ulaşımı çile haline getiren sarp dağlar, “bitmez” denilen tünellerle kolay geçit vermeye başlayacak. 12.6 kilometrelik Ovit Tüneli, 7.2 kilometrelik Tırık ve 3.2 kilometrelik Kavak tünelleri Karadeniz ile Güneydoğu'yu, Akdeniz'i, Marmara'yı birbirine bağlayacak. 2016'da faaliyete geçecek tüneller ile birlikte Türkiye'nin toplam tünel yolu 400 kilometreyi aşacak. Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş ve Osmaniye Güzergâhı üzerinden Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayacak olan toplam 681 kilometre uzunluğundaki Karadeniz-Akdeniz yolunda çalışmalar sürüyor. Ordu -Sivas arasında toplam 25 tünel olacak ve çalışmalar sonunda 5 saat süren Sivas- Ordu arası 2,5 saatte kat edilecek.

Boğaz'ın yükünü hafifletecek
Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Tüneli Projesi'nde toplam 14,6 kilometrelik üç ana bölümden oluşan projenin en önemli aşamasını 3,4 kilometre uzunluğundaki Boğaz Geçişi oluşturuyor. Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek Avrasya Tüneli ile İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 15 dakikaya kadar inecek, günde 130 bin araç yeraltından kıtaları aşacak. Proje, yap-işlet-devret modeliyle yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor.

Bursa-İzmir 2 saate iniyor
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü projesi dahilinde yapımı büyük ölçüde tamamlanan 3 bin 591 metre uzunluğundaki Samanlı Tüneli Mart 2016'da faaliyete geçecek. Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli olan Samanlı ile İstanbul-Bursa arasının 1 saate, Bursa-İzmir arasının ise 2 saate ineceğini kaydetti. Projenin ikinci etabını oluşturan Balıkesir-Manisa-İzmir bölümünün ise 2017 yılında tamamlanması bekleniyor. 



Ilgaz Tüneli'nde ışık göründü 
 Trafik kazalarını en aza indirmesi ve Kastamonu-Ankara arasındaki ulaşımı 1.5 saate düşürmesi öngörülen Ilgaz Tüneli, önümüzdeki yılın nisan ayında tamamlanacak. Sürücülerin korkulu rüyası olan Ilgaz Dağı, yapımı süren 5 bin 391 metrelik tünelle 8 dakikada geçilebilecek. 572 milyon TL'ye mal olması ve Nisan 2016'da açılması beklenen Ilgaz Tüneli ayrıca bir kalemde Kastamonu'ya yapılan en büyük yatırım olarak kayda geçecek. Ortalama seyahat süresinde yıllık 345 bin 655 saat, akaryakıt tüketiminde de 8 milyon 300 bin litre tasarruf sağlaması beklenen tünelin ekonomiye getirisi ise 38 milyon 200 bin TL olacak. 



Ovit, Türkiye'nin en uzunu olacak
Çift tüp olarak inşa edilen Ovit Tüneli, uzunluğu ile tamamlandığında dünyanın en uzun 4., Türkiye'nin ise 1. tüneli olma özelliği taşıyacak. Ovit Tüneli, 12.6 km uzunluğunda iki ana tünelden oluşacak. Tünelin toplam uzunluğu ise 14 kilometre olacak. Ovit Tünelinin tamamlanmasının ardından projelendirilen Rize- Mardin karayolu güzergâhında İspir-Erzurum arasında çalışmaları devam eden 7 bin 200 uzunluğundaki Tırık Tüneli ve 3 bin 200 Metre uzunluğundaki Kavak Tüneli'nin tamamlanması ile güzergah stratejik ve ticari önemini arttıracak. Bunun yanında başta Antalya olmak üzere Akdeniz'i iç bölgelerle bağlayan tünel inşaatlarında da çalışmalar sürüyor. 2017 yılında tamamlanacak tüneller ile birlikte son 13 yılda yapımı tamamlanan tünellerin toplam uzunluğu 400 kilometreyi aşacak.