Beş aylık siyasi belirsizliğin ardından geleceğine ilişkin çeşitli yorumlar yapılan 3. Havalimanı, hiçbir akamete uğramadan sürüyor. Toplam 4 fazı bulunan projenin ilk faz çalışmaları kapsamında zemin düzeltme, hafriyat ve üstyapı inşaat çalışmaları sürüyor. Projede kurulan onlarca şantiyede bin 800'ü aşkın hafriyat kamyonunun yoğun çalışmaları görülürken, şantiye sahasında günlük 1 milyon 200 bin metre küp toprak hareketi gerçekleştiriliyor. Toplam yatırım bedelinin 10 milyar 247 milyon avro olması öngörülen havalimanının ilk etabının 2018 yılının ilk çeyreğinde faaliyete geçmesi hedefleniyor. Birinci etabının finansmanı için 6 bankadan 4.5 milyar avroluk kredi sağlayan işletmeci firma İGA, projeyle ilgili ilgileri www.igairport.com internet sitesinden yayınlıyor. Yap - İşlet - Devret modeliyle yapılandırılan projede, 25 yıllık is¸letim hakkı kars¸ılıgˆı, KDV dahil 26.2 milyar avro bedel İGA tarafından devlete o¨denecek. Ana Yolcu Terminal Binası, 1.3 milyon metre kare ile dünyanın tek çatı altındaki en büyük terminal binası olacak. Bu terminalde ilk etapta yılda 90 milyon yolcuya hizmet sunulması hedefleniyor. Yıllık yolcu kapasitesi 2028 yılında 150 milyona ulaşacak. Günde 3 bin 500 iniş-kalkış kapasitesine sahip olması planlanan İstanbul Yeni Havalimanı, tamamlandığında 150'den fazla hava yoluna hizmet verecek ve üzerinden 400'e yakın noktaya uçuş gerçekleştirilecek. Projede 898 beyaz yaka ve 8 bin 468 mavi yaka ile toplamda 9 bin 366 personel çalışıyor ve iş yoğunluğuna bağlı olarak bu sayının ilerleyen zamanlarda artması planlanıyor.