Gülen İnek ile sofralara Fransız kalmadı

Gülen İnek ile sofralara Fransız kalmadı

Ekonomi Haberleri

Gülen İnek ile bu alandaki varlığını güçlendiren Fransız peynir üreticisi Bel, sürülebilir peynir markalarıyla Türkiye'de 4 yılda 4 kat büyüdü

Ekonomi Servisi
Gülen İnek (La vache qui rit), Karper, Kiri, Babybel, Boursin gibi markaları bünyesinde bulunduran Fransız peynir üreticisi Bel Grup, sürülebilir peynir ile 4 yılda 4 kat büyüdü. Gülen İnek ve Karper markaları ile bu pazardaki iddiasını ortaya koyan Bel, her yıl çift haneli büyüyerek sofradaki yerini pekiştirmeyi hedefliyor 
Türkiye'de üçgen peynir denince akla ilk gelen Karper'ın yüzde 50 hissesini alarak 2006 yılında Türkiye pazarına giriş yapan Fransız peynir üreticisi Bel, 2007'de La Vache Qui rit yani Gülen İnek'i Çorlu Fabrikası'nda üretmeye başladı. 2011 yılında ilk ihracatını gerçekleştiren Bel, 2014 yılında ürettiğimiz markalar arasına Kiri Labne'yi ekledik. 20 milyon lira yatırımla kapasitesini iki katına çıkardığı Çorlu'daki fabrikada, yılda 9 bin ton peynir üretimi gerçekleştirdiklerini dile getiren Türkiye, Malta, Kıbrıs ve Filistin'den Sorumlu Genel Müdür'ü Aytekin Yıldız, “Son 4 senede 4 kat büyüdük. Önümüzdeki üç yıl içinde mevcut iç satışımızı yüzde 50, mevcut pazar payımızı yüzde 25 artırmayı hedefliyoruz. 11 bin metrekarelik fabrikamızda yılda 9 bin ton peynir üretiyoruz. Bir senede ürettiğimiz üçgen peynirler yan yana konulduğunda dünyanın çevresini dolaşıyor” dedi.
Türkiye'de peynir pazarının yaklaşık 550 bin ton olduğunu ve bunun üçte birinin ambalajlı peynirlerden oluştuğuna dikkat çeken Yıldız, “Ambalajlı peynirlerin yüzde 11'i sürülebilir peynirlerden oluşuyor. Ancak geleneksel peynirler geçtiğimiz dönemde tek haneli büyürken sürülebilir peynirlerin senelerdir çift haneli büyüdüğünü görüyoruz. Gün geçtikçe Türkiye'de sürülebilir peynir pazarının çok daha ileriye gideceğini öngörüyoruz” diye konuştu.  
400 milyon aileye ulaşıyor 
Jules Bel ve ailesinin yerel ve global yaklaşık 30 markasıyla, yılda 17 milyardan fazla porsiyon peynir üreterek 400 milyon kişiye ulaştıklarına dikkat çeken Yıldız, “Ana markalarımız La Vache Qui rit, Kiri, Babybel, Leerdammer ve Boursin. Bel Group'un 2014 cirosu 2.8 milyar avro. Bu cironun yüzde 80'i Fransa dışındaki uluslararası satışlardan geliyor. Orta Doğu'nun en büyük peynir pazarı olan Türkiye'nin de bu noktada önemli rolü bulunuyor” dedi.




UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...