Canan ERASLAN

Turkcell, tarihinde ilk defa yıllık değil, 3 yıllık hedef açıkladı. 4.5G ile ilgili yatırımlarını büyük bir hızla sürdürdüklerini, 1 Nisan 2016’da 4.5G’nin ilk sinyalini göndereceklerini söyleyen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, önümüzdeki 3 yılda ülke ekonomisi, telekomünikasyon sektörü ve Turkcell’in yükselişine şahitlik edeceklerini ifade etti. Bu yılın üçüncü çeyreği itibarıyla pazar paylarının Türk Telekom Grubu’nda yüzde 43.3, Turkcell’de yüzde 36, Vadafone’da yüzde 20.7 olduğunu hatırlatan Terzioğlu, 2018 itibarıyla pazar payı hedeflerinin yüzde 40’la birincilik olduğunu ifade etti. 4.5G’nin devreye girmesiyle bu teknolojiyi destekleyen cihaz oranının 2018’de yüzde 55’e ulaşacağını, Turkcell abonelerinin mobil data kullanımının bugüne oranla 6 kat daha fazla olacağını ifade eden Terzioğlu, “Akıllı telefona sahip Turkcell abonesi oranı bugün yüzde 49 seviyesinde. Bu oran 2018’de yüzde 70’e kadar yükselecek. bu da Turkcell’e gelir ve büyüme olarak yansıyacak. ‘Dörtlü Oyun’ olarak adlandırılan mobil ve sabit ses, internet ve TV ile birlikte satışın yüzde 30’a yükselmesini bekliyoruz. Turkcell Müzik çok hızlı büyüdü, daha da büyüyeceğini bekliyoruz. Anlık mesajlaşma hizmeti veren BİP, 2.4 milyon kez indirildi, yakında 160 ülkede kullanılması mümkün olacak. Turkcell TV hızlı büyüyor. Bütün bu gelişmeler yıllık gelir büyümemizi yüzde 14’e varan oranda artıracak. Hedefimiz, Türkiye’de mobil iletişim pazarının açık ara lideri olan Turkcell’i 2018’in sonunda toplam telekomünikasyon pazarında da liderliğe taşımak” dedi.