Bu yıl 15'incisi düzenlenen "Perakende Günleri 2015" Zirvesi'nde sektörün geleceği konuşuldu. Zirvede alışveriş merkezlerinin (AVM) yaşadığı büyük değişime dikkati çeken Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, "Perakende dünyası geleceğe hazırlanmak için artık daha büyük bir değişime girecek. Çünkü müşteriyi online sipariş vermek yerine koltuğundan kalkıp sokağa çıkmaya ikna edecek farklı deneyimler sunmak gerekiyor. İnsanlarda mutlaka AVM'ye gitmeleri ve gitmezlerse bir şeyleri kaçıracakları hissini oluşturmak lazım" diye konuştu. Bu nedenle farklı kiracı karmalarının, daha küçük mağaza boyutlarının gündeme geleceğine işaret eden Belgü, "Gelişen sevkiyat yöntemleri ile gelecekte mağazalarda bir ürünün her boyu ve çeşidini tutmak gerekmeyecek. Bu nedenle mağaza boyutları küçülecek. Pop-up mağaza konsepti, ülkemizde de yaygınlaşacak. Konut, ofis, alışveriş ve eğlenceyi bir araya getiren çok amaçlı kullanım konseptlerini artık daha çok göreceğiz" ifadelerini kullandı. "Kendimize değil, tüketiciye uygun projelere imza atmalıyız" diyen Belgü, tüketicinin nabzını tutmanın, dünyadaki trendleri yakından takip edip Türkiye'ye uyarlamanın önemini vurguladı. Belgü, alışveriş merkezi sektörünün istikrarlı büyüdüğünü belirterek, "Bugün Türkiye çapında toplam 354 AVM'ye eriştik. Anadolu'da AVM'si olmayan 22-23 şehir kaldı. Türkiye genelinde AVM'ye gitme sıklığında artış var. AVM'de geçirilen süre arttı. Tüm bu veriler, ülkemizde alışveriş merkezlerine tüketici nezdinde ilginin canlı olduğunu gösteriyor ve gelecek için de bize ümit veriyor" açıklamasında bulundu.