Sektöre ilişkin problemler ve çözüm önerilerinin tartışıldığı "1. Genel Havacılık Forumu" İstanbul'da başladı. Etkinliğin açılışında konuşan Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi, "Ticari havacılıktaki kaza oranı bir milyonda 0.34, genel havacılıkta ise bir milyonda 16!.. Yaklaşık 50 kat fark var. Çünkü genel havacılıkta kurallar çok daha basit, daha serbest, böyle olunca da kaza oranı artıyor. Sadece mevzuat çıkarmakla ilerleme sağlanamıyor. Servis sağlayıcıların ve paydaşların da işi benimsemesi gerekiyor" dedi.
DHMİ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Hüseyin Yıldırım ise, Türkiye'deki havacılık sektörünün gelişme hızının dünyadaki hıza oranla daha ileri seviyede olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Yolcu sayısı, uçak sayısı, altyapı, havalimanları olarak baktığımızda büyük bir gelişme görüyoruz ancak havacılık kültürünün gelişmesi, daha çok genel havacılığın gelişmesi ile mümkün oluyor. Daha çok kişinin bilet alarak uçağa binmesi, uçakla seyahat etmesi elbette güzel bir şey ama bu genel manada havacılık kültürünün gelişmesine yetmeyebiliyor. Kimsenin elinde sihirli değnek yok, uzun yılların problemlerini bir anda çözmek mümkün olmayabilir. Biz DHMİ olarak şu son atılım döneminde çok sayıda havalimanı inşa ettik. Altyapımızı ciddi manada güçlendirdik. Şu anda dünyanın gözlerinin üzerinde olduğu en büyük havalimanını İstanbul’da yapmaktayız. Hava trafiği konusunda da alt yapımızı hızlı bir şekilde geliştiriyoruz. Smart projesi ile artık Türk hava sahasının tamamı tek elden kontrol ediliyor. Genel havacılığın ve sivil havacılığın üvey evlat muamelesi görmemesini istiyoruz.”