Hükümetin 2016 Yılı Eylem Planında yer alan uygulamayı; Gümrük ve Ticaret, Ekonomi, Kalkınma, Maliye ve Ulaştırma bakanlıkları iş birliği ile hayata geçirecek. Buna göre güven damgası; internet üzerinden satış yapan işletmelerin, bağımsız bir kurum nezdinde önceden belirlenmiş standartlara uyum sağladıklarını gösteren bir tür etiket veya görsel olarak tanımlanacak. Güven damgasına sahip işletme, e-ticaret esnasında belirli standartlara ve hukuki düzenlemelere uymayı taahhüt ediyor. Tüketici de bu damgaya sahip mağazalardan alışveriş yaptığında, bunların öngörülen kurallara uygun hareket ettiğinden emin olabiliyor. Türkiye'deki e-ticaret hacminin artırılmasına katkı sağlaması beklenen güven damgası için, satıcının; güncel ve tanıtıcı bilgileri, mal ve hizmetlere dair bilgiler, vergiler dahil ürünün nihai fiyatı, stok durumu ve teslimat bilgileri, iade ve geri ödeme sürecinin yanı sıra etkin bir müşteri hizmetleri ve şikayet sistemi, kişisel verilerin korunması, güvenli ödeme yöntemleri gibi kriterleri taşınması gerekiyor.