Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) satış ve iletişim dalında başarılı marka ve çalışmalarını ödüllendirmek için düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2015 Gladyatörleri” belli oldu. Gecede “En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası” ödülü KIA’ya verilirken, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli” Ford Tourneo Courier, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası” Ford, “En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası” Infiniti, “En Çok Satılan Otomobil Modeli” Fiat Linea, “En Çok Satılan Otomobil Markası” Volkswagen ve “En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası” Volkswagen oldu. 
ODD verilerine göre 2015 yılında Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında satışlar yüzde 26.1 artarak 968 bine yükseldi. 1 milyon sınırına dayanan satışların 725 bin 596’sını otomobiller oluşturdu. Otomobil satışlarındaki artış yüzde 23.54’ü bulurken, en çok 1600cc altındaki otomobiller (yüzde 24.52) tercih edildi. Aynı dönemde 85kW altı 38, 121kW üstü ise 82 olmak üzere toplam 120 elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. Dizel otomobil satışlarının payı yüzde 61,78’e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 49,90’a yükseldi. Hafif ticari araç pazarı ise geçen yıl yüzde 34.42 artarak 242 bin 421’e ulaştı. Hafif ticari araç pazarı 2015 yılında gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 71.28 pay ve 172 bin 788’lik satışla Van ulaştı. ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce, otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının 2015 yılında “baz etkisiyle” yüzde 26,1 artış gösterdiğini belirterek, 2016 yılı otomotiv pazarının 900-950 bin aralığında gerçekleşmesinin beklendiğini ifade etti.