Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017'de hizmete girecek. Karadeniz başta olmak üzere tüm Türkiye ekonomisini olumlu yönde etkileyecek olan asrın projesi Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'in ticaret limanı yapacak. Dev proje ile ilgili açıklamalarda bulunan Karadenizli İşadamları Derneği (KAİAD) Başkanı Murat Camadan, “Dünya ticaretine yeni bir soluk getirecek, Türkiye’nin gücüne güç katacak, ülkemizi dünyanın en büyük 17. ekonomisinden ilk 10’a sokacak olan 140 yıllık hayalin gerçekleşmesine çok az kaldı” dedi. Proje hakkında bilgi veren Camadan, toplam 28 tünelin yer alacağı Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun 88 kilometrelik Ordu bölümünün bu yıl içinde, diğer etaplarının ise 2017 sonunda tamamlanacağını söyledi. Murat Camadan, “Asrın projelerinden birisi olacak bu yol GAP’ı Karadeniz’e bağlayarak sadece Karadeniz’in değil etkileyeceği 40 ille birlikte tüm Türkiye’nin ticaretini canlandıracağına inancım tamdır” diye konuştu.
RUSYA KRİZİNE ÇARE OLACAK
Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin Rusya krizine de çare olabileceğini söyleyen Camadan, “Proje bittiğinde bu güzergâh çok kazançlı bir seçenek olarak görülecektir. Örneğin Akdeniz'den Ukrayna ve komşu ülkelere ihraç edilecek narenciye sevkiyatı daha ucuz ve kolay olacaktır. Bu sayede son günlerde Rusya ile yaşanan krizin ticari sonuçları çok daha fazlası ile telafi edilebileceğini inanmaktayız” diye konuştu. Ordu–İskenderun hattı dışında Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak diğer 17 ana kara yolu güzergâhıyla ilgili yürütülen proje çalışmalarının da Ulaştırma Bakanlığı tarafından tamamlandığını belirten Camadan “Toplam uzunluğu 11 bin 842 kilometre olacak projeler tamamlandığında iller arası ulaşım daha da kısalacak. İller arasındaki ticaretin çok gelişecek” dedi.