Türkiye'de 2003'e kadar 50 kilometre uzunluğunda 83 tünel kullanıma sunulurken, 2003-2015 arasında 214 kilometre uzunluğunda 188 tünel yapıldı. Söz konusu dönemde yapılan tünel uzunluğu, 2003'e kadar yapılan tünel uzunluğuna göre yüzde 427 artış gösterdi. Ülke genelinde 272 kilometre uzunluğunda 94 tünelin yapım çalışmalarına da devam ediliyor. Bunların başlıcaları Rize-Erzurum arasına yapılacak Ovit Tüneli, Hopa-Borçka arasındaki Cankurtaran Tüneli, Trabzon-Araklı-Bayburt arasındaki Salmankas Tüneli, Malatya-Adıyaman arası Erkenek Tüneli, Malatya-Darende-Kayseri arasındaki Karahan Tüneli, Cizre-Şırnak arasındaki Cudi tünelleri, Kastamonu-Çankırı arasındaki Ilgaz Tüneli, Suşehri-Sivas arasındaki Geminbeli Tüneli, Rize-Erzurum arasındaki Dallıkavak ve Kırık tünelleri, Van-Hakkari arasındaki Güzeldere Tüneli, Trabzon'a yapılacak Akyazı Tüneli, Antalya-İbradı arasındaki Demirkapı Tüneli ile Kahramanmaraş-Göksun-Kayseri tünelleri... 2023 hedefleri kapsamında ise 700 kilometre, yani yaklaşık İstanbul ile Antalya mesafesi uzunluğunda 470 tünelin yapılması amaçlanıyor.

ULAŞTIRMA BAKANI YILDIRIM: Yüce dağlardan korkup yolumuzu değiştirmedik

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım; bir tüneli 30 yılda bitiremeyen Türkiye’den, bir yılda 56 kilometre uzunluğunda 44 tünel yapabilen bir Türkiye’ye ulaşıldığını vurguladı. Kara yolunda, demir yolunda ve denizin altında dünyanın en büyük tünellerini yaptıklarını hatırlatan Bakan Yıldırım; yol yaparken eskiden olduğu gibi "yüce dağlardan korkup yollarını değiştirmediklerini" dile getirerek, şunları kaydetti: "Dağları tünellerle, vadileri viyadüklerle aşıp geçiyoruz. Yapımı devam eden Ovit Tüneli 14.7 kilometre çift tüp olarak inşa edilen dünyanın en uzun ikinci, Türkiye’nin en uzun tüneli olacak. Her bir projemiz diğeriyle yarışıyor. Eskiden hep yabancı yaparken şimdi Türk yükleniciler Yavuz Sultan Selim Köprüsünü de Ovit Tünelini de yapabiliyor."