Ali ÇELİK BURSA

Tofaş’ın Egea Projesi’nin ikinci modeli Fiat Egea Hatchback’in üretimi Bursa’da düzenlenen törenle başladı. Tofaş fabrikasında düzenlenen törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Türkiye otomotiv endüstrisi ve Tofaş için önemli ve heyecan dolu bir gün olduğuna dikkat çekti. Ömer M. Koç, “Bugünün benim için ayrı bir önemi var. Tofaş’ta ilk defa sizlerle bir araya geliyor, buradan sizlere ilk defa hitap etmenin mutluluğunu yaşıyorum” dedi. Koç konuşmasını şöyle sürdürdü: “Tofaş’ta son dönemlerin en önemli yatırımı elbette Egea projesidir. Geçen yıl ekim ayında sedan modelinin üretim başlangıcını kutlamıştık. Bugün ise projenin ikinci ürünü olan Hatcback modelinin, üretim başlangıç töreni için bir aradayız. Bu vesileyle, beklenmedik bir şekilde aramızdan ayrılan sevgili ağabeyim Mustafa V. Koç’u, huzurunuzda saygı ve rahmetle anıyorum. Egea hem iç pazardaki konumumuzu güçlendirecek hem de önemli ihracatımızı artıracak. Nitekim sedan modelinin Avrupa pazarlarında, öngörülenin üzerindeki başarısı, önümüzdeki aylarda Amerika kıtasına ihracatının başlayacak olması, alınan yatırım kararının ne kadar isabetli olduğunu kanıtlıyor. Bugün üretimine başladığımız Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea model ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar, 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz." 
Törende söz alan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ise Egea ailesi ile 2016 yılında 100 bin adetin üzerinde araç ihraç edilmesini öngördüklerini belirtti. İhracat atılımını hatchback ile gerçekleştireceklerine dikkat çeken Cengiz Eroldu, “2016 yılında Egea Hatchback üretiminin yüzde 90’ını ihraç edeceğiz” dedi. 

BAKAN Fikri Işık: Yerli araç teknoloji platformu olacak

Törende konuşan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, elektrikli araçlarla şarj teknolojileri ile elektrik dağıtım ve güvenliğinin daha da önem kazanacağına değindi. Otomotivde bugün kullanılan parçaların yakın bir gelecekte yüzde 70’i’nin kullanılmayacağını söyleyen Işık, yerli otomobil projesiyle ilgili de şunları söyledi: “Biz bu gerçeklerin farkında olduğumuz için özellikle TÜBİTAK desteklerinde bu teknolojilere yönelik çağrılara çıkıyoruz. Yerli otomobilimizi, tıpkı Ay’a Yolculuk projesinin diğer birçok sanayi sektörünü geliştirmesi gibi, yeni teknolojiler doğuracak yeni bir teknoloji geliştirme platformu olarak görüyoruz.”