Türkiye dev bir projeyi daha hayata geçirmenin haklı gururunu yaşıyor. 
İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’ndeki çalışmalarda sona gelindi. Doğu Marmara’daki İzmit Körfezi’nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprüye son tabliyenin montajı ve 40 kilometrelik Yalova Altınova-Bursa Gemlik arası kesimin açılışı dolayısıyla düzenlenen törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Ahmet Davutoğlu ve Ulaştırma Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Binali Yıldırım da katıldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan törende yaptığı konuşmada, "Biz yapmak için, inşa etmek için mücadele ederken birileri de yıkmak için çalışıyor” diyerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bakıyorsunuz adı mimar mühendisler odası. İşleri güçleri ne biliyor musunuz? Bir yerde bir abide yükselecek değil mi? Onu durdurmak için hemen yargıya gitmek. Dertleri inşa etmek değil, yıkmak. Dikkat edin bizim her projemiz birileri tarafından protesto edilmiştir, yargıya götürülmüş hatta yargıdan engelleyici kararlar da çıkarılmıştır. Çünkü bunlar paralelle de beraber çalışıyorlar ya tam paralel. Medyada aleyhimizde yayınlar yapılmıştır. Köprü yaparız karşımızda bunlar, turizm projesi başlatırız karşımızda bunlar. Cumhurbaşkanlığına külliye yaparız karşımızda bunlar. Yol, havalimanı, hızlı tren hattı yaparız karşımızda bunlar. Konut, hastane, okul yaparız karşımızda bunlar. Elektrik üretmek için baraj yaparız, termik santral, nükleer santral yaparız karşımızda bunlar. Peki kim bunlar? Muhalefet partileriyle, bazı meslek odalarıyla, ideolojik körlük yaşayan aydınlarıyla, ünlüleriyle, ünsüzleriyle tekmili birden... Evet bunlar yıkım ekibi. Bir de Avrupa Parlamentosu gibi bunlara dışarıdan destek verenler var. Biz, bu yıkım ekibiyle mücadele ettik."


Başbakan Davutoğlu da konuşmasında şunları kaydetti: “Biz her gün bu topraklarda taş üstüne taş koymaya, şehirleri, ilçeleri, yürekleri birleştirmeye devam edeceğiz. Kim ne yaparsa yapsın, birileri terör tuzaklarıyla bu millete tuzak kurmaya kalkarsa, onların da hesabını göreceğiz. Durmayacağız. Terörle mücadele ederken, bu milletin gündeminin sadece terörle işgal edilmesine izin vermeyeceğiz.”
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da "Bugün sadece Marmara'nın iki yakasını değil Türkiye'nin iki yakasını bir araya getiren, 50 yıldır Türkiye'nin gündeminde olan dünyanın 4'üncü büyük köprüsünü tamamlamanın haklı gururunu milletçe yaşıyoruz" dedi. 

Körfezi geçmek 6 dakika 

252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre boyuyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan köprünün, kuzey ve güney ankraj bloklarının yüzde 99,5’i tamamlandı. Mayıs sonunda trafiğe açılması planlanan köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Osman Gazi Köprüsü tamamlandığında, halen körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak. 
Halen İstanbul-İzmir otoyolun Gebze-Bursa kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6 adet, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde ise 2 adet olmak üzere toplam 20 adet viyadükten, Gebze-Bursa arasındaki 7 adet viyadük tamamlandı. 13 viyadükte ise çalışmalar devam ediyor. Projede aralarında Türkiye, Japonya, Almanya, Danimarka ve İtalyan uyruklu mühendis ve işçilerin bulunduğu toplam 7 bin 908 personel ile birlikte 1568 iş makinesi çalışıyor. Projede Yalova’nın Altınova ilçesinde girip Orhangazi ilçesinden çıkan Samanlı tüneli de tamamlandı.