Ünsal Ergel ANKARA

Efkan Ala’nın İçişleri Bakanlığı döneminde, bu araçların modernize edilmesi fikrinin gündeme geldiği, ancak ekonomik olmaması nedeniyle yerlerine yenilerinin alınmasının daha karlı olduğu öğrenildi. Emniyet’in envanterinde 300’ün üzerinde Dragon panzeri bulunuyor. Araçlar özellikle büyük şehirlerde toplumsal olaylara müdahalede kullanılıyor. Ancak bu araçların terörle mücadele bölgesinde kullanılması bazı sorunları beraberinde getiriyor. Son olarak 4 Mayıs 2017’de Silopi’de bir Dragon aracının bir eve girmesi sonucu iki çocuk hayatını kaybetmişti. Kaza sonrası aracı kullanan polis memuru tutuklanmış, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, ölen çocukların ailesini ziyaret etmişti.

Edinilen bilgilere göre, Dragon panzerlerinden emniyet mensupları da memnun değil. Bu memnuniyetsizlik Emniyet’in her kademesine daha önce birkaç kez iletildi. Dragonla nöbet tutan ve devriye gezen güvenlik görevlilerinin kendilerini güvende hissetmedikleri polisler arasında çok yaygın olarak dile getirilen bir konu. Dragonlarla görev yapmış emekli polis memurları, aracın hiçbir şekilde koruma sağlamadığını, terör saldırılarında kurşun geçirdiğini, bombalı saldırılara karşı hiçbir dayanıklılığının bulunmadığını, bu yüzden güvenlik güçlerinin bu araçları kavşaklarda, yol kontrollerinde “sabit kule” olarak kullanabildikleri bilgisini verdi. Emekli polisler, teknik aksamında çıkan arızalar nedeniyle geçmişte Dragonların çok sayıda ölümlü kaza yaptıklarını, güvenlik görevlilerinin şehit olduğunu dile getirdi.

HÂLÂ ENVANTERDE VAR

Emniyet, zırhlı panzerleri 1974’te envanterine almaya başladı. İlk olarak 124 tane V-150 aracından alındı. Daha sonra 1993-98 yıllarında Emniyet envanterine 310 adet Dragon alındı. Ancak 2015 yılında özellikle Dragonlarla ilgili şikâyetlerin ardından önce modernize edilmeleri gündeme geldi. Efkan Ala’nın İçişleri Bakanlığı yaptığı bu dönemde yapılan fizibilite çalışması sonucu bu araçların yerine 200 tane yeni model taktik tekerlekli zırhlı araç almanın modernizasyondan daha az maliyetli olduğu ortaya çıktı. Bu nedenle modernizasyondan vazgeçildi ve araçları yerli olarak üreten firmalardan iki yılda hızla alımlar gerçekleştirildi. Ancak sorunlu Dragon araçlarının envanterden çıkmadığı Silopi’deki kazayla da ortaya çıkmış oldu.