ZİYNETİ KOCABIYIK

Katı ve hayvansal yağlardan uzak durmak gerektiğini söyleyen İç hastalıkları uzmanı Doç. Dr. İsmet Tamer “iyi yağ”ın doymamış yağlar olduğunu belirterek en sağlıklı 5 yağ çeşidini şöyle sıraladı:

Zeytinyağı: İyi yağ sınıfında olmasının yanı sıra içeriğinde az miktarda A, E, D ve K vitamini bulunan zeytinyağı, Akdeniz mutfağının vazgeçilmezlerindendir. 1 yemek kaşığı zeytinyağında 119 kalori bulunuyor.

Keten tohumu yağı: Önemli bir omega-3 kaynağıdır. Işığa, sıcağa ve havaya maruz bırakılmaması gereken keten tohumu yağı, salata sosları veya terbiye olarak yahut gıda takviyesi şeklinde tüketilebilir. 1 yemek kaşığı keten tohumu yağı da 119 kalori içeriyor.

Yer fıstığı yağı: E vitamini ve fitosterol içeren saf yer fıstığı yağının uzun raf ömrü ve dumanlanma derecesi en yüksek yağlardan biri olması sebebiyle kızartmalarda da kullanılabiliyor. 1 yemek kaşığı yer fıstığı yağının kalori değeri, 119 kalori.

Avokado yağı: Hem yemeklerde hem de salatalarda kullanmak için uygun olan avokado yağı, önemli bir yağ asidi olan oleik asit içeriyor. 1 yemek kaşığının enerji değeri 124 kaloridir.

Ceviz yağı: Elajik asit bakımından zengin ceviz yağı, manganez ve bakırın yanı sıra, melatoninin de içeriyor. Pişirilmesi tavsiye edilmeyen ceviz yağının bir yemek kaşığında 130 kalori bulunuyor.