Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

HyundaI IONIQ Türkiye’de satışta

Düzenleyen:
HyundaI IONIQ Türkiye’de satışta

T-Otomobil Haberleri

IONIQ, yüksek teknolojisi sayesinde elektrikli (EV), Plug-in Hybrid (PHEV) ve Hybrid (HEV) motoru sadece tek bir gövdede buluşturuyor.

Ali Çelik İstanbul
Hyundai IONIQ, geçtiğimiz hafta içi Avrupa ile birlikte ülkemizde satışa sunuldu. Detaylara geçmeden önce, aracın iki farklı donanım seviyesi bulunduğunu belirtelim. Elite Plus donanımı 123.900 TL, bir üst paketi Progressive Pack ise 149.900 TL’lik etikete sahip. IONIQ aslında doğuştan hibrit bir otomobil, yani sadece benzinli ve dizel versiyonları bulunmuyor. Dolayısıyla akıllara ilk yakıt sarfiyatı geliyor. İstanbul’da düzenlenen basın test sürüşünde, öğlen saatleri 4. Levent, Beşiktaş, Ortaköy gibi trafiğin kilit noktalarını kullanarak 3,8 litre ortalama gördük. Otomatik şanzıman ve klima da cabası… 
IONIQ, 3 farklı elektrikli sürüş kombinasyonu olan ilk otomobil ve aracın yüzde 53,5’ü ultra yüksek dayanıklı çelikten imal edilmiş. Aynı zamanda ağırlığı çeliğe göre 12,6 kg azaltılan alüminyum alaşımlı kaput ve bagaj kapağına sahip. Euro Ncap’in son kriterlerine göre 5 yıldız alan araç ayrıca ‘Red Dot Yılın Tasarım Ödülü’nün de sahibi. 
SIFIRDAN GELİŞTİRİLDİ
Yeni geliştirilen 1,6 GDI benzinli motoruna Lityum-İyon Polimer pil ile beslenen 43,5 beygirlik bir elektrik motoru eşlik ediyor. Toplamda 141 beygir güç üreten IONIQ, 265 Nm maksimum tork değerine sahip. Ayrıca yine, yeni geliştirilen ve yüzde 96 güç transfer verimliliğine sahip çift kavramalı 6 ileri DCT şanzımanla satışa sunuluyor. IONIQ Hybrid, sıra dışı ‘fastback’ formu ile yolda kendine baktırmayı başarıyor. Bu tasarım, onu hava akışını yönetmek için geliştirilmiş en aerodinamik otomobillerinden biri yapıyor. Sadece 0,24 gibi şaşırtıcı bir rüzgâr alışım kat sayısına sahip. 
Akıllı telefonlar için Catering, Apple CarPlay ve Android Auto bağlantıları, hibrit sistemin takip edildiği 7-inç TFT bilgi ekranı kokpitteki tasarım içinde yerini almış. Ayrıca 8 inç navigasyon ve bilgi eğlence sistemi de bulunuyor. Araçta kablosuz telefon şarj özelliği var, güvenlik teknolojilerinde ise birçok aktif ve pasif özellik karşımıza çıkıyor. Arka Çapraz Trafik Uyarısı, Acil Fren, Şerit Takip/Ayrılış Uyarı ve Kör Nokta Algılama sistemleri olası kaza senaryoları için sürücüsüne yardımcı oluyor. Hibrit teknolojisi sayesinde emisyon değerleri bakımından çevreci bir otomobil fakat Hyundai mühendisleri bununla yetinmemiş. IONIQ geri dönüşümlü çevre dostu malzemelerden üretilmiş. Örneğin, kapıların iç kaplamaları, şeker kamışı, toz ahşap ve volkanik taş bileşenlerden oluşuyor. Bu malzeme, normal materyallerle aynı kalitede fakat ağırlığı yüzde 20 civarında azaltıyor. Detaylardan bir örnek daha; IONIQ geleneksel nikel-metal hibrit piller yerine Lityum-Ion Polimer bataryalar kullanıyor böylece şarj ve pil ömrü konusunda oldukça iddialı duruyor. Evet, zaman ilerledikçe teknoloji de değişiyor ve tabii otomobiller de… 

HyundaI IONIQ Türkiye’de satışta

Yoğun ilgi gördü

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, geleceğin teknolojilerinin alternatif yakıtlı otomobillerde olduğunu ifade ederek ‘‘Hyundai olarak biz de, hibrit segmentine son derece iddialı bir modelle giriş yapıyoruz. IONIQ Hybrid, hem segmentinin hem de markamızın en teknolojik ve estetik modellerinden. Araca dünyada yoğun bir ilgi var, IONIQ modelimizden ilk etapta 500 adet satmayı hedefliyoruz” dedi.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...