ÖMER TEMUR

Saat sektöründe kartlar yeniden karılıyor. Akıllı saat pazarındaki hızlı yükselişle birlikte klasik saat satışları ilk defa akıllı saatin gerisinde kaldı. Araştırma kuruluşu IDC’nin açıkladığı verilere göre geçen yıl dünya genelinde 78 milyon akıllı saat satıldı. 2014 yılında 29 milyon seviyesinde olan bu rakam, bir yılda 2.5 kat arttı. Fitbit 2015 yılını lider kapatırken, pazardaki payını artıran tek üretici Xiaomi oldu. Fitbit’in pazardaki payı, yüzde 38’den yüzde 27’ye düşerken, ikinci konumdaki Xiaomi’in payı ise yüzde 4’ten yüzde 15.4’e fırladı. Giyilebilir cihaz pazarında Garmin ve Samsung’un payı gerilerken, Apple ise 2015 yılının nisan ayında satışa sunduğu akıllı saati Apple Watch ile istediğini bulamadı. 2015 yılı genelinde 11.6 milyon adet Apple Watch sattığı tahmin edilen Apple’ın payı yüzde 14.9’da kaldı.
Akıllı saat pazarındaki hızlı yükseliş klasik pazarını da vurdu. Strategy Analytics'in yeni araştırmasına göre geçtiğimiz çeyrekte akıllı saatler ilk defa klasik saatleri geçti. Akıllı saatler 2014 yılı dördüncü çeyreğine göre yüzde 315.6 artış yaşayarak 8.1 milyon üniteye ulaşırlarken, klasik saatler yıl bazında yüzde 4.8 düşüş yaşayarak 7.9 milyon üniteye indi. Akıllı saatlerin yükselişinden en fazla 200 dolar ve 500 dolar aralığındaki saatler olumsuz etkilendi.