ÖNDER ÇELİK
Amasya Merzifon'da 21 yıl önce beş ortakla kurulan şirket, 2006'da girdiği Danimarka ankastre pazarında dördüncü sıraya yerleşirken, markanın ülkedeki hedefi üç yıl içerisinde ikinci sıraya yükselmek, ayrıca dünya ankastre pazarında lider konumda yer alan İtalya'ya da gelecek beş yıl içinde girmeyi hedefliyor.
5 YILDA 100 ÜLKE
Danimarka'nın Herning şehrinde açtıkları showroomda ekonomi gazetecilerini ağırlayan Silverline Ankastre CEO'su Mustafa Laçin, 35 ülkeye Silverline markasıyla ihracat yaptıklarını kaydetti. Türk firmalarının yurt dışında markalaşma hedefine katkıda bulunmak için kurulan Turquality Destek Programı kapsamında verilen 5 yıllık destek süresi sonunda 100 ülkeye ihracat yapan bir dünya markası olmayı hedeflediklerini ifade eden Laçin, şöyle konuştu: "İhracat atağına 2000'de başladık. Geçen yıl 50 milyon dolar ihracat yaptık. Türkiye'nin 413. ihracatçısıyız. Son dört yılda üretimimiz 1 milyonun üstünde. Dünyada 5 milyon mutfakta Silverline var. Önümüzdeki 5 yılda 10 milyon evde olmayı istiyoruz. Üretimde Avrupa'da ilk beş, dünyada ilk 10'da yer alıyoruz. Almanya, Fas, Danimarka'da yüzde 10-12 pazar payımız var. İtalya önümüzdeki 5 yılda hedef pazarlarımız arasında. İtalya'ya mal satmak prestijdir." Şirketin İhracat Direktörü Ünsal Koloğlu da, İtalya'ya ilk etapta 300 ila 500 bin avro değerinde mal satmayı hedeflediklerini kaydetti.
ÖTV DÜŞSÜN PAZAR CANLANSIN
Silverline Pazarlama Direktörü Mehmet Aygül, Türkiye ankastre pazarının 800 milyon TL büyüklüğünde olduğunu belirterek, beyaz eşyaya yüzde 6.5 ÖTV, yüzde 18 KDV uygulandığını söyledi. CEO Mustafa Laçin de, enerji verimliliği yüksek olan ürünlerde yapılması düşünülen ÖTV indirimini desteklediklerini, piyasanın canlanması için ÖTV indiriminin iyi olacağını belirtti. 900 çalışanı olan şirketin Türkiye'de 30 mağazası bulunduğunu belirten Laçin, bu sayıyı 2016'da 70'e çıkaracaklarını kaydetti. Geçen yıl yüzde 20 büyüdüklerini kaydeden Laçin, bu yılki hedeflerinin yüzde 10 olduğunu, ihracatta Rusya sıkıntısı nedeniyle ancak yüzde 5 artış beklediklerini söyledi. Laçin, Danimarka'da ankastre kullanım oranının yüzde 60'larda, Türkiye'de ise yüzde 25'lerde olduğunu söyledi.


Merzifon'da doğdu 100 ülkede tescil edildi
Silverline Ankastre Genel Müdür Yardımcısı Selim Aksu, Silverline'ın isminin ortakların doğduğu yerden geldiğini belirterek, "Ortakların köyü olan Gümüşhacıköy'ün 'gümüş'ü ile Merzifon'un 'fon'u 1994'te firma kurulduğunda ad olarak tescillenmiş. Bu daha sonra yurtdışına açıldığımızda İngilizcede aynı anlama gelen 'Silverline' olarak tescillendi. Şu anda 100 ülkede isim tescillemiş durumdayız" dedi. Turquality desteği ile son bir yılda yurtdışı pazarlarda 2 milyon TL markalaşma yatırımı yapan Silverline, yıl sonuna kadar bu rakamı 5 milyon TL'ye çıkaracak. Silverline'ın Danimarka Distribütörü Hakan Yılmaz da, Danimarka'da markalaşmak için 200 bin avro yatırım yaptıklarını kaydetti. Yılmaz, yılda 130 bin davlumbazın satıldığı ülkede Silverline'ın 18 bin davlumbaz satışı gerçekleştirdiğini ifade etti.