Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Avrasya Tüneli'nde ışığa 75 metre

Avrasya Tüneli'nde ışığa 75 metre

Ekonomi Haberleri

Göztepe - Kazlıçeşme arasını 15 dakikaya düşürecek Avrasya Tüneli'nde son viraja gelindi.

İstanbul'un trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak tünelin 2016 sonuna kadar hizmete girmesi hedefleniyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Asya ve Avrupa'yı deniz tabanı altından karayolu ile birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi'nde en önemli aşamanın başarıyla tamamlanmak üzere olduğunu açıkladı. Deniz altında kazılan tünelde son 75 metreye gelindiğini belirten Bakan Bilgin; doğu ve batı yönünde karada inşa edilen tünellerin kazı işleminin tamamlandığını, deniz altındaki tünelde ise yüzde 97 ilerleme sağlandığını bildirdi. Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Tüneli Projesi'nde (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) tarihi günün yaklaştığına dikkati çeken Bilgin; "Proje için özel olarak geliştirilen tünel açma makinesi deniz tabanının altında günde 8-10 metre ilerledi. 19 Nisan 2014'te Asya yakasında başlayan tünel açma faaliyeti, bu ay sonuna kadar Avrupa yakasında tamamlanacak. Toplam 14.6 kilometrelik üç ana bölümden oluşan projenin en önemli aşamasını 3.4 kilometre uzunluğundaki Boğaz Geçişi oluşturuyor" dedi.
Proje yatırımı için kamu kaynaklarının kullanılmadığını da hatırlatan Bakan Bilgin, "Proje yap-işlet-devret modeliyle, yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor. Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirecek ATAŞ, tünelin 24 yıl 5 ay süreyle işletilmesini üstlenecek. İşletme süresinin tamamlanmasıyla Avrasya Tüneli kamuya devredilecek" diye konuştu. Avrasya Tüneli, toplam bin 672 bilezikten oluşuyor. Muhtemel bir depremde tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada özel sismik conta monte edildi. 2 bin 124 çalışanın görev aldığı projede 250 iş makinesi kullanıldı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...